Z terminali aplikacyjnych mogą już korzystać pracownicy salonów Medicine do przyjmowania płatności za produkty zamawiane z dostawą do domu
Worldline, który znany jest w Polsce m.in. z tego, że zainwestował w Softpos, czyli fintech rozwijający terminal aplikacyjny, znalazł dla tej innowacji nowe zastosowanie. Spotkać się z nim możecie w salonach odzieżowych firmy Medicine, obecnej także na polskim rynku. Aplikacja, umożliwiająca przyjmowanie płatności, trafiła na urządzenia o nazwie Zebra, którymi pracownicy salonów Medicine posługują się do zamawiania produktów, gdy w salonie brakuje preferowanego przez klienta rozmiaru czy koloru ubioru.
Jak tłumaczy Maciej Stępień, dyrektor e-commerce w Medicine, dzięki nowemu rozwiązaniu klient może nie tylko zamówić brakujący element ubioru, ale także od razu za niego zapłacić. Nie musi w tym celu podchodzić do kasy, do której często stoi kolejka. Potwierdzenie zakupu otrzyma na wskazany adres e-mail, a zamówiony produkt zostanie wysłany do domu. – Ta funkcja będzie kolejnym, ważnym etapem wdrażania strategii omnichannelowej – mówi Maciej Stępień.
Upowszechnienie się terminali aplikacyjnych, które można zainstalować na niemal dowolnym urządzeniu będącym na wyposażeniu pracowników sklepów stacjonarnych, daje zupełnie nowe możliwości poprawiania jakości obsługi klientów. Pozwala na przykład na rozładowywanie kolejek w szczytach zakupowych. Wcześniej w takich sytuacjach zazwyczaj wyposażano pracowników wędrujących między półkami w przenośne terminale płatnicze, co było kosztowne i mało wygodne. Softposy mogą więc zdobyć popularność nie tylko wśród małych przedsiębiorców, ale znaleźć też swoje miejsce w dużym handlu.