Zastosowany w rozwiązaniu algorytm wybierze najlepszą ofertę, biorąc pod uwagę proponowane przez lekarzy terminy oraz ich ocenę
Allianz Partners zapowiada uruchomienie platformy łączącej osoby potrzebujące wizyty lekarskiej ze specjalistami gotowymi podjechać do domu pacjenta. Rozwiązanie o nazwie TakesCare MedBid ma wystartować jesienią, a przygotowane zostało we współpracy z firmą TakesCare, specjalizującą się w organizowaniu pomocy lekarskiej.
Nowa platforma wesprze firmę w sprawnym zorganizowaniu pomocy, a działać ma na podobnej zasadzie jak popularne aplikacje do zamawiania przejazdu. Ubezpieczony, który potrzebuje wizyty domowej, zwraca się do centrum alarmowego ubezpieczyciela. Zlecenie trafia do lekarzy współpracujących z Allianz Partners realizujących wizyty domowe w okolicach pacjenta – ci zaś określają, kiedy byliby w stanie odwiedzić ubezpieczonego. Wykorzystywany w tym rozwiązaniu algorytm wybierze najlepszą ofertę, biorąc pod uwagę proponowane przez lekarzy terminy oraz ich ocenę, a Allianz Partners przekaże pacjentowi szczegółowe informacje na temat planowanej wizyty domowej. System ocen, wystawianych lekarzom przez pacjentów po każdej zakończonej wizycie, ma być gwarancją wysokiej jakości świadczonych usług.
Twórcy rozwiązania liczą, że uprości ono organizowanie wizyt domowych oraz skróci czas obsługi takiego zadania o 30 proc. względem obecnego procesu. Uruchomienie TakesCare MedBid zaplanowano na jesień, kiedy to należy się spodziewać wzrostu zapotrzebowania na wizyty domowe z uwagi na sezon chorobowy.
Dodatkowo Allianz Partners zapowiedział integrację z grupą Lux Med w zakresie umawiania wizyt stacjonarnych. Koordynator z centrum alarmowego Allianz Partners będzie mógł umawiać wizyty w czasie rzeczywistym bezpośrednio w grafikach lekarzy Lux Medu.