Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro zmieni sposób wyświetlania ofert. Od października po każdym wyszukaniu przedstawi listę produktów

Dotychczas lista produktów była opcjonalna, użytkownik mógł też zażyczyć sobie wyświetlenia wyników wyszukiwania w postaci listy ofert

Od 1 października Allegro będzie wyświetlać wszystkim kupującym oferty w formie listy produktów. Kupujący nie będą już mogli przełączyć się na listę ofert, która niegdyś była standardowym sposobem wyświetlania ogłoszeń na Allegro.

Lista produktów to taki sposób wyświetlania ofert na Allegro, w ramach którego wszystkie ogłoszenia dotyczące tego samego produktu są połączone i prezentowane jako jeden element na liście wyszukiwania. Kupujący, który zdecyduje się na daną pozycję, może kliknąć przycisk "Porównaj x ofert" i dopiero wtedy zobaczy listę wszystkich ofert sprzedaży dokładnie tego produktu. Allegro podaje, że obecnie z takiego sposobu wyświetlania korzysta ok. 70 proc. zalogowanych kupujących.

Przeczytajcie także: Rośnie rola Allegro Finance w płatnościach na allegro.pl

Dostępną dotychczas alternatywą była lista ofert. W takim modelu wszystkie oferty są wyświetlane na liście wyszukiwania jako osobne pozycje – w tym oferty dokładnie tego samego produktu wystawiane przez różnych sprzedawców. W każdej ofercie wyświetlana jest zaś informacja o jej tytule oraz zdjęcia dodane przez sprzedającego w formularzu wystawiania.

Przykładowo – po wpisaniu w wyszukiwanie hasła "klocki Lego" w dawnym modelu wyświetlania użytkownik otrzymałby listę wszystkich ofert sprzedających, w tym wiele takich, w których można znaleźć ten sam zestaw klocków, ale porozdzielanych ofertami innych zestawów.

Z kolei użytkownikowi korzystającemu z listy produktów, po umieszczonych na górze ofertach sponsorowanych Allegro Ads, wyświetli się lista dostępnych zestawów, a każda z tych pozycji opatrzona będzie nazwą i zdjęciem pochodzącym z katalogu Allegro. Po wyborze klocków użytkownik może wejść w ofertę reprezentującą dany produkt albo kliknąć "Porównaj x ofert", aby zobaczyć wszystkie ogłoszenia sprzedawców dotyczące danego modelu. Te może posortować, np. według ceny, a także przefiltrować, np. według dostępności darmowej dostawy Smart!.

Praktyka pokazuje, że rozwiązanie to nie działa idealnie – zdarza się, że te same (w odczuciu klienta) produkty, trafiają np. do dwóch różnych grup produktowych. Wynikać to może chociażby z umieszczania ich przez sprzedawców w zestawach (np. zestaw klocków plus katalog albo nawet zestaw klocków plus papierowa torba z logotypem), niemniej z pewnością w znacznym stopniu porządkuje dostępne oferty.

Jak podaje Allegro, kupujący korzystający z listy produktów nie tylko mogą łatwiej porównać oferty tego samego produktu od wszystkich sprzedających, ale też szybciej znajdują to, czego szukają – na każdej stronie listy z wynikami wyszukiwania widzą średnio cztery razy więcej produktów do wyboru (dzięki usunięciu dublujących się ofert). Co więcej, statystyki pokazują, że w tym modelu allegrowicze chętniej dodają też produkty do koszyka. Operator platformy w związku ze zmianą sposobu wyświetlania ofert spodziewa się przynajmniej 6 mln dodatkowych transakcji rocznie.

Przeczytajcie także: W VeloBanku można inicjować wniosek kredytowy zdjęciem produktu

Jak wspomniałam, na liście produktów każdy produkt jest reprezentowany przez jedną ofertę, oznaczoną jako Top oferta, a dopiero po kliknięciu przycisku porównywania kupujący widzi propozycje konkurencji. Umieszczenie swojej oferty w roli reprezentanta danego produktu jest łakomym kąskiem dla sprzedawcy – Allegro podaje, że zwiększa to sprzedaż średnio pięć razy.

Jak Allegro wybiera Top ofertę? Pod uwagę branych jest sześć czynników: cena (im niższa, tym lepiej, a oznaczenie "gwarancja najniższej ceny" dodatkowo zwiększa szanse na uzyskanie pozycji Top oferty); promowanie oferty przez sprzedawcę, jakość oferty (większą szansę mają np. oferty produktów nowych, z opcją sprzedaży "Kup teraz" i zdjęciem spełniającym wymagania Allegro), jakość sprzedaży (czyli ocena sprzedawcy), zaangażowanie kupujących oraz przewidywany czas dostawy. Allegro podaje, że na bieżąco analizuje dane, które są uwzględniane przy wyborze Top oferty, dlatego oferta, która reprezentuje dany produkt, może się często zmieniać.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies