Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Biedronka wyjaśnia, dlaczego drukuje papierowe potwierdzenia elektronicznych paragonów

Wydruk ma utwierdzić klienta w przekonaniu, że cyfrowy paragon pomyślnie trafił na jego konto

Po wczorajszej informacji o tym, że Biedronka wprowadza e-paragony, czytelnicy cashless.pl szybko zdecydowali się przetestować nowe rozwiązanie. Ich uwagę zwrócił fakt, że choć zgodnie z ich życzeniem cyfrowy paragon trafił do aplikacji, to i tak otrzymali wydruk potwierdzający transakcję. Praktykę tę można by z przymrużeniem oka skwitować stwierdzeniem, że tak jak jeden z dawnych ministrów cyfryzacji drukował internet, tak Biedronka drukuje cyfrowe paragony. Odkładając jednak żarty na bok, zapytaliśmy Biedronkę, dlaczego podjęła taką decyzję.

Przeczytajcie także: Automaty DHL staną przy Biedronkach

– Bazując na doświadczeniu wynikającym z testów poprzedzających wdrożenie usługi wiemy, że część użytkowników, zanim przyzwyczai się do sposobu działania e-paragonów, potrzebuje fizycznego potwierdzenia, że cyfrowy dokument sprzedaży został poprawnie wystawiony i przesłany na konto użytkownika. Dotychczas usługa e-paragon nie była dostępna w Polsce na tak dużą skalę, a brak wydruku z drukarki fiskalnej może powodować pewien dyskomfort klientów związany z wieloletnim przyzwyczajeniem do otrzymywania papierowego potwierdzenia transakcji – tłumaczy Piotr Ulrich, starszy menedżer ds. POS, operacji sklepowych i aplikacji sprzedażowych w Biedronce.

Można więc założyć, że w przyszłości potwierdzenia także znikną. – Będziemy obserwować, w jaki sposób kupujący korzystają z nowej funkcji, i na tej podstawie będziemy mogli kształtować docelowe rozwiązania – dodaje przedstawiciel Biedronki.

Przeczytajcie także: Revolut dostał brytyjską licencję bankową

Jeśli więc zdecydujecie, że chcecie gromadzić paragony w formie cyfrowej, to nie zdziwcie się, że po zakończeniu transakcji i tak dostaniecie wydruk. Niewątpliwym plusem jest jednak to, że płacący otrzyma tylko świstek. Jest to warte docenienia zwłaszcza w kontekście niemalże legendarnej długości paragonów nafaszerowanych treściami reklamowymi, które nieraz stanowiły przedmiot internetowych żartów, a zarazem obiekt frustracji klientów Biedronki. Wydawane do cyfrowego paragonu potwierdzenie wygląda zaś tak:

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies