Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Biedronka wprowadza e-paragony fiskalne. Potwierdzenie zakupu klienci znajdą w aplikacji i serwisie Moja Biedronka

Rezygnacja z wydruków jest dobrowolna, a mogą się na to zdecydować posiadacze kart Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej tej sieci

Biedronka rozpoczęła wydawanie e-paragonów. Posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej tej sieci mogą zażyczyć sobie, aby nie wydawano im tradycyjnych, czyli papierowych potwierdzeń zakupu, a żeby ich cyfrowa wersja zapisywała się na koncie klienta w serwisie internetowym i w aplikacji.

Przeczytajcie także: UniCredit kupuje Aion Bank i Vodeno

Aby otrzymywać e-paragony, klient Biedronki musi aktywować tę usługę w aplikacji (konieczne będzie zaktualizowanie jej do najnowszej wersji) bądź na stronie moja.biedronka.pl. Dzięki temu, jeśli podczas zakupów w Biedronce użyje swojej karty lojalnościowej lub apki przy kasie (co użytkownicy karty/apki standardowo i tak robią, by uzyskać rabaty), nie otrzyma wydruku, a cyfrowy paragon fiskalny zapisze się na jego koncie. Paragon taki będzie przechowywany przez 3 lata, klient będzie także mógł go pobrać w formacie PDF lub formacie JSON.

W pierwszym etapie nowa usługa będzie dostępna w 1700 sklepów sieci Biedronka. Kolejne placówki będą dodawane stopniowo w ramach procesu modernizacji urządzeń drukujących paragony. Jeśli klient z włączoną usługą e-paragony trafi do sklepu ze starszymi drukarkami, po prostu otrzyma tradycyjny paragon.

Przeczytajcie także: DHL postawi automaty paczkowe przy Biedronkach

Wśród zalet e-paragonu wskazać można łatwość w odnalezieniu potwierdzenia zakupu, w razie chęci wymiany czy reklamacji produktu. Biedronka podkreśla też aspekt prośrodowiskowy. Jak podaje, gdyby wszyscy klienci używający karty lub aplikacji przerzucili się na e-paragony, to w skali roku pozwoliłoby to zaoszczędzić 75 tys. km papieru paragonowego. A o długości paragonów w Biedronce, która umieszcza na nich reklamy, promocje i inne informacje, wie każdy, kto kiedykolwiek robił tam zakupy.

Sieć zaznacza, że wydawane przez nią cyfrowe paragony spełniają wymogi paragonu fiskalnego. Przypomnę, że możliwość wydawania e-paragonów równoprawnych z tymi tradycyjnymi została wprowadzona w 2020 r. Cyfrowe paragony nie są jednak szczególnie popularne, w dużej mierze ze względu na brak wygodnych rozwiązań umożliwiających przyjmowanie i gromadzenie takich dokumentów. Swego czasu Ministerstwo Finansów udostępniło swoją aplikację służącą do zbierania e-paragonów. Narzędzie nie odniosło jednak sukcesu. Wydaje się, że dużo większą szansę na to mają rozwiązania takie jak wprowadzone właśnie przez Biedronkę, głównie z uwagi na to, że klienci i tak korzystają z aplikacji czy karty danej sieci. Przejście na cyfrowe paragony nie będzie więc wymagać wiele zachodu.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies