PayAppka ma stać się centrum obsługi płatności odroczonych Payka od Paytree
PayAppka, stworzona przez BillTech aplikacja do opłacania rachunków, doczeka się reaktywacji pod skrzydłami nowego właściciela. Jest nim fintech Paytree. Podmiot zamierza udostępnić przebudowaną wersję serwisu internetowego jeszcze w tym kwartale, a w kolejnych miesiącach również aplikację mobilną.
Jak informował cashless.pl, PayAppka zakończyła działalność w czerwcu. Użytkownikom zaproponowano przeniesienie zarządzania swoimi opłatami do jednego z partnerów wykorzystujących technologię BillTechu. Jednocześnie w rozmowie z naszym serwisem Jędrzej Małolepszy, współzałożyciel BillTechu, przyznał, że jest szansa, aby aplikacja wróciła na rynek, gdyż została sprzedana nowemu właścicielowi wraz z prawem brandu. Wówczas nie podawano jednak, o jaki podmiot chodzi. Okazuje się, że jest to fintech Paytree, który również działa w obszarze usług związanych z płatnościami za rachunki. Paytree rozwija bowiem usługę Payka, czyli odroczenie zapłaty za faktury np. za energię czy usługi telekomunikacyjne (a od niedawna także za ubezpieczenia).
– W związku z dynamicznym rozwojem naszego produktu Payka, BNPL przeznaczonego dla ubezpieczeń i rachunków domowych, a w przyszłości także innych istotnych wydatków, podjęliśmy decyzję o zakupie aplikacji PayAppka od jej dotychczasowego właściciela firmy BillTech. Inwestycja ta wspiera przyjętą przez nas strategię dla produktu Payka, uzupełniając ofertę odraczania wydatków za pomocą Payki – dowiaduję się od przedstawicieli Paytree.
Nowy właściciel zamierza rozbudować serwis i dostosować go do potrzeb swoich klientów, dla których docelowo stanie się on centrum obsługi płatności odroczonych Payka. – Klienci będą mogli w serwisie odraczać swoje wydatki, udzielając dostępu do eBOK-ów lub wgrywając zdjęcia czy skany dokumentów, takich jak polisy ubezpieczeniowe. Dodatkowo, użytkownicy zyskają dostęp do informacji o posiadanym limicie odroczeń z Payka, harmonogramach spłat odroczonych wydatków oraz będą mogli wygodnie dokonywać spłat tych wydatków – mówi Bartłomiej Garczyk, szef fintechu Paytree.
Przedmiotem transakcji między BillTechem i Paytree była sama PayAppka, czyli kierowane do klientów indywidualnych rozwiązanie, ułatwiające im opłacanie bieżących zobowiązań. Opiera się ono na technologii BillTech API umożliwiającej pobieranie informacji o fakturach bezpośrednio od dostawców w ramach integracji z elektronicznym biurami obsługi klienta. Natomiast samo BillTech API, które wykorzystywane jest przez wiele podmiotów, m.in. mPay, Rachuneo, Alior Bank czy VeloBank w dostępnej w tych bankach usłudze Moje Rachunki, pozostaje w rękach BillTech Group. Sprzedając PayAppkę, BillTech uwolnił się od konieczności działania z jednej strony jako dostawca infrastruktury do aplikacji finansowych, a z drugiej jako operator rozwiązania kierowanego do klientów. Jak tłumaczą przedstawiciele fintechu, ta podwójna rola im ciążyła, dlatego zdecydowali się na sprzedaż PayAppki, by móc skupić się na rozwoju w modelu B2B.