Paymatic rozwija technologie służące do przyjmowania płatności
mPay poinformował o zakupie 60 proc. udziałów w spółce Paymatic. Akwizycja może wzmocnić ofertę mPay dla klientów biznesowych, w szczególności dla branży e-commerce.
Paymatic to spółka technologiczna, która rozwija technologie służące do przyjmowania płatności. Specjalizuje się w tzw. orkierstracji płatności, czyli optymalizacji kosztów przyjmowania płatności, głównie w e-commerce. Z perspektywy mPay wykorzystanie rozwiązań Paymatica może przyczynić się do poszerzenia oferty fintechu dla przedsiębiorców przyjmujących płatności online, zarówno polskich, jak i zagranicznych.
Jak wskazano w komunikacie, mPay, wzmacniając kanał rozwiązań płatniczych dla B2B, będzie teraz część projektów i nowych produktów wykonywał przez Paymatic, a jeśli będą one wymagały licencji płatniczej, to będą one świadczone przez mPay w modelu PaaS (Payments as a Service).
Transakcja zbiega się w czasie ze zmianą w zarządzie mPay. Ustępuje zeń Karol Zieliński, który jest też prezesem Paymatica. Zieliński funkcję członka zarządu mPay sprawował przez blisko 2 lata, odpowiadając głównie za obszar B2B. W tym okresie fintech wdrożył pierwsze rozwiązania płatnicze dla klientów biznesowych, oparte na interfejsach API, a menedżer zrealizował m.in. wdrożenie technologii mPay dla Giełdy Papierów Wartościowych czy aplikacji LiveKid.
Jak dowiedziałam się od Karola Zielińskiego, z zarządu mPay odchodzi w związku z wykonaniem założonych celów i z chęci podjęcia nowych wyzwań zawodowych. Jednocześnie ścieżki mPay i menedżera nie rozchodzą się zupełnie – mPay wszedł bowiem do grona udziałoców spółki, którą utworzył, której jest prezesem i w której nadal posiada udziały (ogłoszone dziś przejęcie 60 proc. udziałów nie dotyczyło tych będących w jego posiadaniu).
Fot. Maciej Bednarek