Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kaufland wchodzi do rzeki, w której kiedyś zmoczył się już Carrefour. Będzie mieć własny marketplace

Niemiecka sieć startuje z platformą, na której będzie można kupować produkty od różnych sprzedawców

W przyszłym miesiącu, a konkretnie 7 sierpnia, wystartować ma w Polsce nowy marketplace, czyli platforma e-commerce, za pośrednictwem której będzie można zamawiać produkty od różnych sprzedawców. Operatorem nowego przedsięwzięcia będzie Kaufland, czyli niemiecka firma zarządzająca w Polsce siecią marketów stacjonarnych.

Przeczytajcie także: Carrefour uruchomił własną platformę marketplace

Decyzja Kauflandu może być o tyle ciekawa, że w przeszłości podobną podjął już Carrefour. Francuzi uruchomili swój marketplace w 2017 r., ale nie zdobył on dużej popularności i zaledwie po trzech latach został zamknięty. Czy platforma Kauflandu ma większe szanse na powodzenie? Jak zwykle w takich sytuacjach najłatwiej napisać: czas pokaże.

Marketplace Kauflandu oferować będzie produkty za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej, w takich kategoriach jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda. Dostępnych będzie wiele metod płatności, w tym karty i Blik, pojawi się możliwość zakupów na fakturę, a za dostawę odpowiedzialni będą bezpośrednio sprzedawcy.

Przeczytajcie także: PayPal dostał ogromną karę od UOKiK-u

Jak podaje Kaufland, do tej pory chęć sprzedawania na nowej platformie wyraziło 2 tys. zarejestrowanych sprzedawców. Każdy z nich przez pierwsze trzy miesiące będzie mógł korzystać z platformy bezpłatnie. Jak wynika ze strony internetowej Kauflandu, później obowiązywać będzie opłata abonamentowa, wynosząca min. 175 zł netto miesięcznie. Warto dodać, że marketplace Kauflandu działa już na innych rynkach, w tym w Niemczech, Czechach i Słowacji. We wrześniu ma ruszyć także w Austrii.

W Polsce nowa platforma Kauflandu będzie musiała konkurować przede wszystkim z Allegro. A jakie to jest trudne, przekonał się nie tylko Carrefour. Niedawno, z powodu nikłego zainteresowania klientów, swoją działalność zakończył marketplace wszystko.pl, zarządzany przez krakowską firmę Comarch. Swoich sił od dłuższego czasu próbuje też Erli, które nie kryje, że raczej walczy o pozycję drugiego marketplace w Polsce, uznając, że na razie konkurować z Allegro nie może.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies