Niemiecka sieć startuje z platformą, na której będzie można kupować produkty od różnych sprzedawców
W przyszłym miesiącu, a konkretnie 7 sierpnia, wystartować ma w Polsce nowy marketplace, czyli platforma e-commerce, za pośrednictwem której będzie można zamawiać produkty od różnych sprzedawców. Operatorem nowego przedsięwzięcia będzie Kaufland, czyli niemiecka firma zarządzająca w Polsce siecią marketów stacjonarnych.
Decyzja Kauflandu może być o tyle ciekawa, że w przeszłości podobną podjął już Carrefour. Francuzi uruchomili swój marketplace w 2017 r., ale nie zdobył on dużej popularności i zaledwie po trzech latach został zamknięty. Czy platforma Kauflandu ma większe szanse na powodzenie? Jak zwykle w takich sytuacjach najłatwiej napisać: czas pokaże.
Marketplace Kauflandu oferować będzie produkty za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej, w takich kategoriach jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda. Dostępnych będzie wiele metod płatności, w tym karty i Blik, pojawi się możliwość zakupów na fakturę, a za dostawę odpowiedzialni będą bezpośrednio sprzedawcy.
Jak podaje Kaufland, do tej pory chęć sprzedawania na nowej platformie wyraziło 2 tys. zarejestrowanych sprzedawców. Każdy z nich przez pierwsze trzy miesiące będzie mógł korzystać z platformy bezpłatnie. Jak wynika ze strony internetowej Kauflandu, później obowiązywać będzie opłata abonamentowa, wynosząca min. 175 zł netto miesięcznie. Warto dodać, że marketplace Kauflandu działa już na innych rynkach, w tym w Niemczech, Czechach i Słowacji. We wrześniu ma ruszyć także w Austrii.
W Polsce nowa platforma Kauflandu będzie musiała konkurować przede wszystkim z Allegro. A jakie to jest trudne, przekonał się nie tylko Carrefour. Niedawno, z powodu nikłego zainteresowania klientów, swoją działalność zakończył marketplace wszystko.pl, zarządzany przez krakowską firmę Comarch. Swoich sił od dłuższego czasu próbuje też Erli, które nie kryje, że raczej walczy o pozycję drugiego marketplace w Polsce, uznając, że na razie konkurować z Allegro nie może.