Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Kaufland wchodzi do rzeki, w której kiedyś zmoczył się już Carrefour. Będzie mieć własny marketplace

Niemiecka sieć startuje z platformą, na której będzie można kupować produkty od różnych sprzedawców

W przyszłym miesiącu, a konkretnie 7 sierpnia, wystartować ma w Polsce nowy marketplace, czyli platforma e-commerce, za pośrednictwem której będzie można zamawiać produkty od różnych sprzedawców. Operatorem nowego przedsięwzięcia będzie Kaufland, czyli niemiecka firma zarządzająca w Polsce siecią marketów stacjonarnych.

Przeczytajcie także: Carrefour uruchomił własną platformę marketplace

Decyzja Kauflandu może być o tyle ciekawa, że w przeszłości podobną podjął już Carrefour. Francuzi uruchomili swój marketplace w 2017 r., ale nie zdobył on dużej popularności i zaledwie po trzech latach został zamknięty. Czy platforma Kauflandu ma większe szanse na powodzenie? Jak zwykle w takich sytuacjach najłatwiej napisać: czas pokaże.

Marketplace Kauflandu oferować będzie produkty za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej, w takich kategoriach jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda. Dostępnych będzie wiele metod płatności, w tym karty i Blik, pojawi się możliwość zakupów na fakturę, a za dostawę odpowiedzialni będą bezpośrednio sprzedawcy.

Przeczytajcie także: PayPal dostał ogromną karę od UOKiK-u

Jak podaje Kaufland, do tej pory chęć sprzedawania na nowej platformie wyraziło 2 tys. zarejestrowanych sprzedawców. Każdy z nich przez pierwsze trzy miesiące będzie mógł korzystać z platformy bezpłatnie. Jak wynika ze strony internetowej Kauflandu, później obowiązywać będzie opłata abonamentowa, wynosząca min. 175 zł netto miesięcznie. Warto dodać, że marketplace Kauflandu działa już na innych rynkach, w tym w Niemczech, Czechach i Słowacji. We wrześniu ma ruszyć także w Austrii.

W Polsce nowa platforma Kauflandu będzie musiała konkurować przede wszystkim z Allegro. A jakie to jest trudne, przekonał się nie tylko Carrefour. Niedawno, z powodu nikłego zainteresowania klientów, swoją działalność zakończył marketplace wszystko.pl, zarządzany przez krakowską firmę Comarch. Swoich sił od dłuższego czasu próbuje też Erli, które nie kryje, że raczej walczy o pozycję drugiego marketplace w Polsce, uznając, że na razie konkurować z Allegro nie może.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies