Na razie nowy proces akceptacji umowy zostanie wprowadzony dla części produktów
Warta otwiera swój portal obsługowy dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Od 21 lipca będą mogli korzystać z serwisu Moja Warta, który dotychczas dostępny był jedynie dla klientów indywidualnych.
Użytkownicy serwisu Moja Warta znajdą w nim informacje o swoich polisach – warunki, zakres i okres ochrony – oraz załatwią niektóre sprawy. W przypadku mikroprzedsiębiorców będą to zarówno dane dotyczące ubezpieczeń firmowych jak i prywatnych (o ile przy ich zawieraniu klient podał numer PESEL).
Co istotne, udostępnienie serwisu Moja Warta klientom prowadzącym JDG oznacza również zmianę sposobu, w jaki mikroprzedsiębiorcy akceptują polisy wystawiane zdalnie przez agentów. Dotychczas zdalny zakup polegał na przesłaniu przez agenta linka do zatwierdzenia polisy i płatności. Teraz klient zrobi to w serwisie Moja Warta. Nowy proces wprowadzany jest na razie dla części ubezpieczeń (komunikacyjne, dla małych przedsiębiorstw, mieszkaniowe, osobowe, rolne, koszty odwołania podróży). Kolejne produkty dołączą do nich w nadchodzących miesiącach.
Już przy wprowadzaniu nowej metody akceptacji polis dla klientów indywidualnych Warta zaznaczała, że ten sposób jest po prostu bezpieczniejszy niż wysyłanie maili z dokumentami ubezpieczeniowymi w załącznikach i z linkami do finalizacji transakcji. Przy pierwszym logowaniu do serwisu użytkownik musi zweryfikować swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel lub usługi mojeID. Do kolejnych logowań (a także w przypadku klientów już wcześniej zarejestrowanych w bazie Warty) wystarczy podanie numeru telefonu lub numeru PESEL i jednorazowego hasła przesłanego SMS-em.