Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W tym roku liczba sklepów internetowych w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczy 70 tys.

Liczba firm działających w obszarze e-commerce zwiększyła się od początku roku już o ponad 3,3 tys.

Dzisiejsza Rzeczpospolita przytacza wyniki analizy przeprowadzonej przez firmę Dun&Bradstreet Poland, dotyczącej liczby sklepów internetowych działających w Polsce. Jak się okazuje na koniec I poł. bieżącego roku było ich już 68,9 tys. W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2024 r. przybyło ich ok. 3,3 tys. Dla porównania na koniec 2023 r. na polskim rynku działało 65,6 tys. przedstawicieli e-commerce, na koniec 2022 r. – 57,9 tys. a w 2021 r. – 52,3 tys.

Przeczytajcie także: Allegro uruchomiło automaty paczkowe w Czechach

Autorzy analizy prognozują, że w tym roku liczba sklepów internetowych w Polsce z dużym prawdopodobieństwem przekroczy 70 tys. To uprawnia do stwierdzenia, że polski rynek e-commerce należy do największych i najszybciej rozwijających się w Europie. Podobną dynamiką charakteryzują się takie rynki jak Turcja i Brazylia.

Przeczytajcie także: Santander ujawnia szczegóły nowej karty kredytowej Visa Bonus

Cytowany przez gazetę ekspert Dun&Bradstreet Poland uważa, że obecnie, pod względem liczby rejestrowanych, nowych firm, e-commerce jest czwartą najpopularniejszą branżą w Polsce. Jego zdaniem poprawia się także kondycja sklepów internetowych. Choć tylko 1,25 proc. z nich wskazuje, że jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej, to jako dobrą określa ją już ponad 43 proc. W słabej kondycji jest ok. 52 proc. przedstawicieli e-commerce a w bardzo złej – niecałe 3,3 proc.

Źródło: Rzeczpospolita

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies