Liczba firm działających w obszarze e-commerce zwiększyła się od początku roku już o ponad 3,3 tys.
Dzisiejsza Rzeczpospolita przytacza wyniki analizy przeprowadzonej przez firmę Dun&Bradstreet Poland, dotyczącej liczby sklepów internetowych działających w Polsce. Jak się okazuje na koniec I poł. bieżącego roku było ich już 68,9 tys. W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2024 r. przybyło ich ok. 3,3 tys. Dla porównania na koniec 2023 r. na polskim rynku działało 65,6 tys. przedstawicieli e-commerce, na koniec 2022 r. – 57,9 tys. a w 2021 r. – 52,3 tys.
Autorzy analizy prognozują, że w tym roku liczba sklepów internetowych w Polsce z dużym prawdopodobieństwem przekroczy 70 tys. To uprawnia do stwierdzenia, że polski rynek e-commerce należy do największych i najszybciej rozwijających się w Europie. Podobną dynamiką charakteryzują się takie rynki jak Turcja i Brazylia.
Cytowany przez gazetę ekspert Dun&Bradstreet Poland uważa, że obecnie, pod względem liczby rejestrowanych, nowych firm, e-commerce jest czwartą najpopularniejszą branżą w Polsce. Jego zdaniem poprawia się także kondycja sklepów internetowych. Choć tylko 1,25 proc. z nich wskazuje, że jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej, to jako dobrą określa ją już ponad 43 proc. W słabej kondycji jest ok. 52 proc. przedstawicieli e-commerce a w bardzo złej – niecałe 3,3 proc.
Źródło: Rzeczpospolita