Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy pomysł GoPay. Spółka wchodzi w aplikacje miejskie i płatności za parkowanie

GoPay, za pomocą swojej nowej platformy, umożliwia miastom proste uruchomienie własnej aplikacji miejskiej. Właśnie zdecydował się na to Szczecin

W ubiegłym miesiącu stolica Pomorza Zachodniego udostępniła swoim mieszkańcom nową aplikację – Mobilną Kartę Miejską Szczecin w wersji 2.0. Od poprzedniej różni ją wiele, ale z perspektywy czytelników cashless.pl szczególnie ciekawe może być to, że przygotowana została na nowej platformie stworzonej przez polski fintech GoPay, specjalizujący się dotąd w sprzedaży biletów na przejazdy komunikacją publiczną.

Przeczytajcie także: Ukraiński bank nie będzie udziałowcem mPay

Krzysztof Całka, prezes GoPay, w rozmowie z cashless.pl tłumaczy, czym jest nowa platforma. – To rozwiązanie przygotowane w formule white label. Umożliwia ono opracowanie aplikacji mobilnej dla w zasadzie każdego miasta w Polsce, w czasie skróconym do około miesiąca oraz przy budżecie o wiele mniejszym, niż tradycyjne aplikacje miejskie – deklaruje. – Nasza platforma pozwala na zintegrowanie w jednej aplikacji obecnie oferowanych już przez miasto usług cyfrowych oraz funkcji dostarczanych przez nas, takich jak np. sprzedaż biletów komunikacji miejskiej – dodaje Krzysztof Całka.

Aplikacje, budowane w oparciu o nową platformę GoPay, mają łączyć w sobie zalety takich rozwiązań, jak SkyCash czy mPay oraz aplikacji typowo miejskich, budowanych przez poszczególne samorządy, a dostarczających informacji o tym, co się dzieje w mieście. – Aplikacja, taka jak Mobilna Karta Miejska Szczecin 2.0, umożliwia płatności za przejazdy komunikacją miejską, zakup karty turystycznej czy też wejściówek na kąpieliska miejskie, a także dostarcza informacji miejskiej a w najbliższej przyszłości będzie uzupełniana o kolejne funkcje, nad którymi pracujemy – mówi prezes GoPay.

Przeczytajcie także: PKO BP ostrzega przed nowym atakiem

Te nowe funkcje to m.in. bilety na wydarzenia sportowe i kulturalne a także opłaty za parkowanie w centrum miasta. To szczególnie ważne w przypadku GoPay, bo firma do tej pory oferując swoją aplikację GoPay, która nadal pozostanie na rynku, skupiała się na sprzedaży biletów komunikacyjnych.

Szczecin jest największym miastem, które do tej pory zdecydowało się na zaoferowanie mieszkańcom aplikacji w oparciu o nową platformę GoPay. Wcześniej zrobiły to Koszalin, Gniezno i Jaworzno. Spółka prowadzi rozmowy z kolejnymi samorządami zainteresowanymi współpracą. W większości to ośrodki średniej wielkości, do 100 tys. mieszkańców. Każda apka jest oczywiście obrandowana w sposób charakterystyczny dla danego miasta.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies