Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności z IKO już dostępne na Android Auto

Nowa usługa pozwala na ekranie w samochodzie zapłacić za postój w strefie parkowania

PKO BP informuje w komunikacie prasowym o udostępnieniu nowej funkcji aplikacji mobilnej IKO. Pozwala ona połączyć apkę z systemem Android Auto. Dzięki temu korzystając z ekranu zamontowanego w pojeździe można zapłacić aplikacją IKO za postój w jednej z kilkudziesięciu stref parkowania w Polsce. W ten sposób bank potwierdził nieoficjalne informacje cashless.pl sprzed kilku tygodni, o których pisaliśmy w tekście Drugi bank z Polski integruje się z Android Auto. Parkowanie z samochodowego ekranu będą mogli opłacić użytkownicy IKO.

Przeczytajcie także: Na konto w Santanderze zalogujecie się nawet w trakcie przerwy technicznej

Jak z tej innowacji skorzystać? Na ekranie samochodu trzeba wybrać funkcję Android Auto i kliknąć w ikonę aplikacji IKO na ekranie. Następnie wybrać z listy miasto, w którym się parkuje, potem strefę parkowania, rodzaj parkowania („start/stop” lub „wybierz czas parkowania)”, numer rejestracyjny pojazdu oraz konto, z którego bank pobierze opłatę. Jeśli wyniesie ona więcej niż 100 zł, klient musi wyrazić dodatkową zgodę w aplikacji IKO, aby w przyszłości takie wyższe opłaty potwierdzać z ekranu samochodu.

Wprowadzając IKO na Android Auto, PKO stał się drugim bankiem z Polski, który przeprowadził takie wdrożenie. Wcześniej, bo w kwietniu ubiegłego roku, pochwalił się tym ING Bank Śląski. Później Śląski wdrożył swoją apkę także na konkurencyjną platformę – Apple CarPlay. Z tego co wiemy, podobny zamiar ma także PKO BP.

Przeczytajcie także: W aplikacji Mooveno pojawiły się płatności za parkowanie

Z opinii czytelników wynika, że kluczowe w odbiorze tych wdrożeń przez klientów jest to, jak często do finalizacji transakcji trzeba sięgać po telefon, by ostatecznie transakcję zaakceptować. Z opisu przedstawionego przez PKO BP wynika, że w jego wypadku, jeśli kwota transakcja będzie poniżej 100 zł, autoryzacja na telefonie nie będzie potrzebna. Większość płatności za parkowanie w centrach miast raczej nie zbliża się nawet do tej kwoty.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies