Wcześniej właściciel marki uniemożliwił zakładanie nowych rachunków osobistych, zamknął konta biznesowe i wycofał karty kredytowe
Coraz bliżej do zamknięcia jednej z najstarszych na polskim rynku usług bankowości elektronicznej. PKO BP poinformował klientów, że od 15 czerwca użytkownicy kont osobistych Inteligo nie będą mogli zlecać w aplikacji mobilnej przelewów zagranicznych. Aby to zrobić, będą musieli logować się do internetowego serwisu transakcyjnego. Jednocześnie bank zachęca tych klientów, którzy jeszcze używają rachunku Inteligo, do założenia konta na głównej platformie PKO BP.
Ostatnia decyzja PKO BP to kolejny krok, do już przesądzonej wydaje się likwidacji usług finansowych pod marką Inteligo. Przypomnę, że kilka lat temu bank zdecydował się odebrać możliwość wyrobienia kart kredytowych z logo Inteligo. Później, a konkretnie w kwietniu ubiegłego roku, zamknięto rachunki biznesowe oferowane pod tą marką. Wreszcie w lutym bieżącego roku PKO podjął decyzję o zaprzestaniu otwierania nowych kont osobistych Inteligo.
Inteligo to jeden z pierwszych trzech internetowych banków w Polsce. W 2002 r. został przejęty przez PKO, który zdecydował się utrzymywać ten brand. Miało to swoje uzasadnienie, gdy PKO BP postrzegany był jako bank dla bardziej konserwatywnych klientów, korzystających z tradycyjnej bankowości oddziałowej. Wówczas marka Inteligo mogła być przedstawiana jako kierowana do klientów młodszych i preferujących nowoczesne usługi finansowe. Dziś wydaje się, że ten podział nie ma sensu, bo główny ciężar obsługi klientów spoczywa na serwisach elektronicznych, a PKO BP sam stara się pozycjonować jako bank nowoczesny.