Dzięki nowej usłudze będzie można zobaczyć aktywne subskrypcje powiązane z kartami wydanymi przez bank
Klienci Santandera wkrótce będą mogli korzystać z nowej usługi, jaka pojawi się w aplikacji mobilnej. Rozwiązanie docenią zapewne wszyscy, którzy często korzystają z różnego rodzaju subskrypcji i abonamentów. Od 8 lipca w Santander mobile pojawi się bowiem rozwiązanie, które można uznać za zalążek modułu do zarządzania subskrypcjami. Pozwoli bowiem sprawdzić, do jakich usług abonamentowych dodano karty wydane przez Santandera.
Santander nie jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który zajął się problemem coraz częściej dającym się we znaki klientom. Chodzi o rosnącą liczbę różnego rodzaju należności regulowanych za pomocą płatności powtarzalnych z karty. To nie tylko subskrypcje serwisów streamingowych, takich jak Netflix HBO czy Spotify, ale także lekcje angielskiego, dostęp do gier czy nawet zakupów produktów codziennego użytku. Zdarza się, że klienci aktywują płatności, po czym o nich zapominają, a transakcje regularnie są powtarzane i uszczuplają stan konta.
Wydaje się, że jako pierwsi problemem zarządzania subskrypcjami zajęli się twórcy aplikacji SGB. Później pod różną postacią elementy ułatwiające kontrolowanie abonamentów na kartach płatniczych pojawiły się w serwisach takich instytucji jak Revolut, mBank czy ING. Ostatnio podobne rozwiązanie zostało udostępnione w aplikacji VeloBanku.
Wracając zaś do nowości, które wkrótce pojawią się w ofercie Santandera, to oprócz funkcji opisanej powyżej, będą to dwie kolejne usługi. W aplikacji mobilnej będzie można zakładać nowe konta walutowe. Natomiast w internetowym serwisie transakcyjnym pojawi się funkcja zamiany papierowego wyciągu do rachunku dziecka na wyciąg wysyłany w postaci elektronicznej na skrzynkę e-mail.