Liderem zestawienia pozostaje PKO BP – niemal 6 mln jego klientów korzysta z usług banku przy użyciu np. smartfona
Na koniec marca br. banki działające na polskim rynku miały blisko 25,3 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z poprzednim kwartałem oznacza to wzrost o ponad 650 tys. To także o przeszło 2,3 mln więcej niż w I kw. 2023 roku.
W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych ponownie zadeklarował PKO BP: niemal 6 mln. To o ponad 135 tys. więcej niż na koniec grudnia i o ponad 460 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego.
mBank i Pekao ponownie przekroczyły granicę 3 mln mobilnych klientów, do tego grona dołączył w I kw. także Santander. Wynik powyżej 2 mln zanotowały z kolei ING oraz Millennium. Wszystkie instytucje, które znalazły się w zestawieniu i zaktualizowały dane, poprawiły rezultaty względem IV kw.
Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Przedstawione dane mogą lekko odbiegać od rzeczywistych wyników. Część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. W zestawieniu znalazł się też SGB, który podaje liczbę wszystkich klientów mobilnych, nie tylko tych aktywnych w ostatnim czasie.