Acinivoyage integruje się z bazami danych linii lotniczych i automatycznie informuje klientów o zakłóceniach lotu oraz przysługujących im prawach
Polska firma informatyczno-konsultingowa Acini opracowała rozwiązanie do automatyzacji roszczeń ubezpieczeniowych z tytułu odwołanych i opóźnionych lotów. Dzięki produktowi Acinivoyage, w przypadku gdy występują problemy z lotem, klient jest o tym od razu informowany. Co więcej, jeśli opóźnienie jest na tyle duże, że podróżnemu przysługuje odszkodowanie, system wysyła powiadomienie o roszczeniu.
Jak podaje Acini, w 2023 r. na całym świecie odwołano około 55 tys. lotów, co stanowi prawie 2 proc. wszystkich zaplanowanych lotów, oraz odnotowano blisko 350 tys. opóźnień – to ponad 11 proc. wszystkich lotów. Rozwiązanie Acinivoyage integruje się z bazami danych linii lotniczych, aby zapewnić aktualizacje statusu lotu w czasie rzeczywistym, automatycznie inicjuje roszczenia w przypadku zakłóceń i informuje pasażerów o ich prawach i kolejnych krokach. Ponieważ jest to produkt typu parametrycznego, pozyskiwane w czasie rzeczywistym dane służą do automatycznej rejestracji i rozwiązywania roszczeń. Kierowana do podróżnego komunikacja jest zaś spersonalizowana – wiadomości tworzone są w oparciu o konkretne zakłócenia lotu i szczegóły polisy.
Rozwiązanie zostało przygotowane z wykorzystaniem narzędzi Guidewire. Tworzący je zespół dotarł do światowych finałów Guidewire DevHack, jako jedyna ekipa z Polski, ostatecznie zajmując 3. miejsce spośród ponad 130 walczących o podium zespołów.