Po aktualizacji PeoPay klienci m.in. zyskają dostęp do aktywnych biletów bez konieczności logowania się do apki
Bank Pekao w prezentacji związanej z opublikowanymi dzisiaj wynikami finansowymi, zapowiedział zmiany w aplikacji mobilnej PeoPay. W najbliższym czasie poprawi proces zakupu i korzystania z biletów parkingowych oraz komunikacj publicznej.
Pierwsze z usprawnień, zapowiedziane właśnie przez Pekao, dotyczy wykorzystania geolokalizacji podczas wyboru strefy płatnego parkowania. PeoPay podpowie, w której strefie aktualnie znajduje się kierowca, co pomoże uniknąć pomyłki. Dotyczyć to będzie oczywiście tych miast, w których opłaty za parkowanie są różne w różnych częściach strefy.
Przypomnę, że takie rozwiązanie dostępne jest w aplikacjach płatniczych i bankowych, ale ma jeden mankament: ostatecznie to klient musi zdecydować, że znajduje się w odpowiedniej strefie i uruchomić płatność. Problemu z rozpoznaniem właściwej taryfy nie mają lokalni kierowcy – rezydenci w danym ośrodku. Jednak przyjezdni zwykle nie znają miast, które odwiedzają i wtedy muszą zaufać, że aplikacja podpowiada im prawidłową strefę.
Natomiast drugie usprawnienie, jakie wkrótce pojawi się w aplikacji PeoPay, dotyczy biletów komunikacji miejskiej. Aktywne bilety będą dostępne bez konieczności logowania się do aplikacji. Celem nowej funkcji jest zachowanie większej prywatności podczas kontroli biletów w zatłoczonych pojazdach komunikacji publicznej.
Bilety parkingowe i komunikacyjne to standardowa już na polskim rynku tzw. wartość dodana, jaką można znaleźć w aplikacjach bankowych. Większość instytucji współpracuje przy tym z operatorem aplikacji moBiLET. Pekao należy do wyjątków, bo kooperuje w tym zakresie z operatorem aplikacji SkyCash.