Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bank Pocztowy zakończył sprzedaż kart biometrycznych klientom indywidualnym. Do ich rąk trafiło 1750 plastików

Na razie nie wiadomo, czy Pocztowy wróci do oferowania swojej innowacji. Karta cały czas jest dostępna dla klientów instytucjonalnych

Bank Pocztowy poinformował kilka dni temu o zakończeniu sprzedaży kart biometrycznych Mastercard klientom indywidualnym. Jest to efekt wyczerpania kart przygotowanych w ramach drugiej, limitowanej puli liczącej 800 sztuk. W pierwszej edycji udostępniono 950 sztuk. Łącznie więc do rąk klientów indywidualnych trafiło 1750 takich plastików.

Przeczytajcie także: Jest nowy prezes insurtechu Trasti

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biuro prasowe Pocztowego wynika, że użytkownikami kart biometrycznych są głównie mężczyźni, ale w II edycji udział kobiet w sprzedaży wzrósł. Stanowiły 42 proc., podczas gdy w I edycji było ich tylko 27 proc.. Posiadaczami kart biometrycznych są głównie ludzie młodzi, 68 proc. z nich to osoby do 40 lat.

Do korzystania z karty biometrycznej nie jest potrzebny PIN. Karta wyposażona jest w czytnik linii papilarnych. Przed transakcją należy przyłożyć do niego palec – jeśli odcisk jest zgodny z zarejestrowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapala się zielona dioda i można wykonać operację. Instrumentem tym można płacić zarówno w terminalach, jak i w internecie, wpłacać i wypłacać gotówkę, korzystając z bankomatów i wpłatomatów, a także dodawać go do portfeli cyfrowych udostępnianych przez Bank Pocztowy.

Przeczytajcie także: Tak ekspresy gonią tradycyjne przelewy

Karta biometryczna (Pocztowy jest na razie jedynym bankiem oferującym takie rozwiązanie w Polsce) wciąż jest w ofercie dla klientów instytucjonalnych. – Nie podjęliśmy jeszcze decyzji o uruchomieniu kolejnej edycji sprzedaży dla klientów indywidualnych. Na ten moment przyglądamy się nowościom technologicznym w obszarze kart, które mogłyby być najciekawsze dla obecnych i potencjalnych klientów – mówi rzecznik prasowy Pocztowego Bartosz Trzciński. Karta biometryczna Mastercard od Pocztowego zdobyła tytuł Cashless Pay 2021 w kategorii: najciekawsza karta płatnicza roku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies