Do fuzji Aegonu, Compensy Życie i obecnej Vienny Life ma dojść w IV kwartale tego roku
Vienna Insurance Group podała, że podmiot powstały po konsolidacji jej spółek życiowych będzie funkcjonował pod nazwą Vienna Life. Mimo że jest to brand tożsamy z nazwą jednej z łączonych obecnie spółek, jego wybór nie świadczy o jej dominującej pozycji – funkcjonująca już marka ma reprezentować zupełnie nową tożsamość przyszłej firmy.
Plan połączenia swoich spółek VIG ujawnił we wrześniu zeszłego roku. Działająca dotychczas w modelu wielospółkowym i multibrandowym grupa zdecydowała się przeprowadzić fuzję trzech towarzystw ubezpieczeń na życie, a więc Compensy Życie, Aegonu oraz Vienny Life, oraz dwóch spośród trzech towarzystw majątkowych – Compensy i Wienera (pozostawiając poza ruchem konsolidacyjnym jedynie InterRisk). Niedawno, bo niecały miesiąc temu, podano docelowy skład zarządu, który ma pokierować nowo powstałym podmiotem. Nie ujawniono jednak wtedy, pod jaką marką będzie on funkcjonował.
Jasne było, że spośród trzech łączących się spółek życiowych "dawcą" marki nie zostanie Aegon – spółka o tej nazwie została kupiona przez Austriaków od Holendrów, którzy działają nadal pod tym brandem na innych rynkach i zobowiązali VIG do docelowego odejścia od tej marki. Nieoficjalnie mówiło się, że wybór raczej nie padnie na Compensę Życie, choć jest to największa – i można by przez to założyć, że w pewnym stopniu dominująca – spośród konsolidowanych spółek. Jak już mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, część rynku spodziewała się utworzenia zupełnie nowej marki, inni wskazywali, że nowo tworzony podmiot może działać pod nazwą Vienna Life. Okazuje się, że ci ostatni mieli rację.
Jak wskazano w komunikacie o wyborze nazwy, za tym wyborem przemawia m.in. fakt, że jej pierwszy człon wskazuje na przynależność do grupy (Vienna Insurance Group). Natomiast nie bez znaczenia jest też zapewne to, że marka została stworzona na łonie samego VIG-u – dzisiejsza Vienna Life to niegdysiejsza Skandia. We wspomnianym komunikacie zaznaczono także, że kolejnym etapem związanym z rebrandingiem będzie przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej marki. Zapewniono też, że pod nowym brandem spółka życiowa będzie też nadal rozwijać partnerstwa dystrybucyjne ze spółkami grupy, m.in. z majątkową Compensą. Vienna Life nie rezygnuje również z multibrandowego podejścia czy kooperacji na zasadzie white label.
Fuzję Aegonu, Compensy Życie i Vienny Life zaplanowano na IV kwartał tego roku. Wskutek połączenia nowa Vienna Life stanie się jednym z największych graczy na rynku ubezpieczeń życiowych z szerokim portfolio produktów i usług. Patrząc na wyniki za miniony rok, wspólny rezultat trzech spółek dałby nowemu podmiotowi czwarte miejsce w stawce ubezpieczycieli życiowych pod względem przypisu i prawie 9 proc. udziału w rynku. Nowa spółka wyprzedzi tym samym zajmującą dotychczas tę pozycję Wartę Życie. Niedoścignionym liderem segmentu pozostaje PZU Życie (z udziałem na poziomie 40 proc.), za nim plasuje się Allianz (który wybitnie zwiększył swój przypis dzięki przejęciu Avivy), goniony przez Nationale-Nederlanden.