Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
VeloBank wdrożył biometrię behawioralną. Rozwiązanie wprowadzono wspólnie z Biurem Informacji Kredytowej

Nowa funkcja zwiększa bezpieczeństwo pieniędzy i danych w sytuacji przejęcia kontroli nad rachunkiem przez przestępców

VeloBank poinformował swoich klientów o wdrożeniu nowej usługi z zakresu bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej. Chodzi o biometrię behawioralną, przygotowaną przy współpracy z Biurem Informacji Kredytowej. Usługa jest bezpłatna. Aby zacząć z niej korzystać, klient musi wyrazić na to zgodę, którą w każdej chwili może wycofać.

Przeczytajcie także: ING zaprezentował statystyki dotyczące biometrii behawioralnej

Biometria behawioralna to usługa polegająca na analizie sposobu korzystania z komputera i smartfona przez danego użytkownika. System analizuje szereg różnych parametrów, takich jak siła uderzeń w klawiaturę, prędkość przesuwania kursora itp., a następnie na bazie zebranych danych buduje wzorzec charakterystyczny dla wskazanej osoby. W rezultacie jest w stanie rozpoznać, czy człowiek, który właśnie zalogował się na swój rachunek, jest jego prawowitym użytkownikiem.

– Jeśli ktoś wykradnie lub wyłudzi od ciebie dane logowania i będzie chciał zlecić przelewy z twojego konta, będziemy mieli większą szansę, aby to wykryć, porównując jego działanie z twoim modelem zachowania. Uruchomimy wtedy dodatkowe zabezpieczenia, np. powiadomimy cię SMS-em o podejrzanej transakcji, zadzwonimy do ciebie, by potwierdzić, czy to ty zlecasz przelew, odrzucimy podejrzaną transakcję – czytam w informacji VeloBanku kierowanej do klientów.

Przeczytajcie także: VeloBank będzie miał nowego właściciela

Jak wspomniałem, rozwiązanie udostępnione właśnie przez VeloBank powstało przy współpracy z BIK-iem. Ten kilka lat temu zainwestował w polski fintech Digital Fintechprints, który opracował technologię biometrii behawioralnej. Na bazie tej innowacji BIK buduje system wspólny dla całego sektora bankowego. Dzięki temu klient korzystający z biometrii behawioralnej w jednym banku, zakładając rachunek w innej instytucji, automatycznie będzie chroniony także i w kolejnym banku.

Inną instytucją, która wdrożyła już sektorową biometrię behawioralną BIK-u, jest ING. Z jego danych wynika, że wśród wszystkich oszukanych klientów ING ci z włączoną biometrią stanowią mniej niż 4 proc. A bywają miesiące, że ich udział spada poniżej 1 proc. Na razie jednak tylko 27 proc. użytkowników bankowości elektronicznej w tym banku wyraziło zainteresowanie korzystaniem z weryfikacji behawioralnej.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies