Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Poczta rejestruje logo Pocztomat. Ale nazwy sieci urządzeń do odbioru paczek na razie nie zmienia

Sieć maszyn rozwijana jest przez Pocztę pod nazwą Pocztex AUTOMAT

W Biuletynie Urzędu Patentowego pojawiła się informacja, że Poczta Polska zgłosiła do rejestracji logotyp Pocztomat. Wśród usług, które mają być świadczone pod tą nazwą, znalazły się m.in. maszyny do nadawania i odbierania przesyłek.

Przeczytajcie także: Rynek automatów paczkowych w Polsce. Analiza

Co ciekawe kilka lat temu, gdy Poczta dopiero miała zamiar wejść na rynek urządzeń tego typu, w mediach pojawiła się informacja, że nazwę Pocztomat zarejestrował InPost. Na stronie Urzędu Patentowego widnieje jednak komunikat o odmowie zarejestrowania tej nazwy na wniosek tej firmy. Przypomnę, że InPost swoje urządzenia nazywa paczkomatami i pilnie strzeże, by słowem tym nie określano maszyn konkurencji.

Jak się jednak okazuje, póki co Poczta nie zamierza swoich urządzeń nazywać pocztomatami. – Potwierdzamy, że miało miejsce zgłoszenie logotypu Pocztomat, którego autorem jest Poczta Polska. Obecnie nie ma jednak planów zmiany oficjalnej nazwy automatów paczkowych Poczty Polskiej, czyli Pocztex AUTOMAT – czytam w odpowiedzi na moje pytanie o zgłoszenie w Urzędzie Patentowym.

Przeczytajcie także: Czy sieci Orlen Paczka i Poczty Polskiej zostaną połączone?

Tymczasem niedawno prezes Poczty Sebastian Mikosz powiedział podczas obrad jednej z senackich komisji, że rozważane jest połączenie sieci urządzeń paczkowych Poczty i Orlenu. Wcześniej taki pomysł pojawił się w głowach ekspertów, którzy przygotowali plan naprawy sytuacji w Poczcie. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tekście Wraca temat połączenia Orlen Paczki i Poczty Polskiej. O takiej koncepcji pisaliśmy w styczniu.

Według najnowszej analizy cashless.pl na koniec ubiegłego roku Poczta posiadała ok. 800 urządzeń do nadawania i odbierania paczek. Największym graczem w tym zakresie pozostawał InPost, który miał ich ok. 22 tys. Na drugiej pozycji plasowała się firma DPD z siecią ok. 6,2 tys. maszyn. Na trzecim miejscu był Orlen – 4,3 tys. Więcej na ten temat w tekście Rynek automatów paczkowych wciąż rośnie. Na koniec grudnia w Polsce było blisko 38,8 tys. takich urządzeń.

A logo Pocztomat, zgłoszone przez Pocztę wygląda tak:

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies