Dostawcą rozwiązania przeznaczonego dla sklepów działających na rynku B2B jest firma Allianz Trade
Specjalizujący się w ubezpieczeniach kredytu kupieckiego Allianz Trade poinformował o uruchomieniu Allianz Trade Pay. To rozwiązanie płatnicze uzupełnione o szereg usług kierowanych do podmiotów zajmujących się sprzedażą przez internet w modelu B2B (do klientów firmowych) – od ubezpieczenia kredytu, przez natychmiastowe finansowanie, aż po procesy KYB (know your business, czyli ustalanie i potwierdzanie informacji o klientach) i ochronę na wypadek oszustw.
Przeczytajcie także: VeloBank wprowadza Blika Płacę Później
W skład zestawu narzędzi i usług dostępnych w ramach Allianz Trade Pay wchodzi oczywiście ubezpieczenie kredytu w handlu elektronicznym, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą wyznaczyć dalszy termin płatności swoim kontrahentom przy jednoczesnej ochronie przed ryzykiem braku płatności. Użytkownicy mogą także skorzystać z rozwiązania do natychmiastowego finansowania operacji krajowych i międzynarodowych, dostarczanego przez Allianz Trade we współpracy z partnerami oferującymi płatności odroczone B2B. Gdy ktoś kupuje online, e-sprzedawca od razu otrzymuje zapłatę, podczas gdy dostawca płatności odroczonej BNPL będzie dochodził płatności od kupującego. W przypadku niezdolności do zapłaty, Allianz Trade zapewnia ochronę ubezpieczeniową partnerowi dostarczającemu rozwiązania płatności odroczonych BNPL.
Dodatkowo udostępniono także usługę onboardingu (rejestracji) kupujących, która wspiera e-sprzedawców w sprawdzeniu tożsamości kupującego za pomocą otwartej bankowości oraz bazy danych Allianz Trade, zawierającej informacje finansowe, handlowe i strategiczne od ponad 83 mln firm z całego świata.
Uzupełnieniem tej oferty jest zaś ubezpieczenie obejmujące ryzyko oszustwa. Ta usługa pozwala zabezpieczyć przedsiębiorców przed stratami finansowymi spowodowanymi kradzieżą tożsamości przez podszywających się pod legalne firmy i prowadzących sklepy online.
Jak zapewnia Allianz Trade, wszystkie opisane powyżej rozwiązania są łatwe w konfiguracji. Aby z nich skorzystać, firmy korzystające z CMS będą musiały po prostu dodać wtyczkę do kodu źródłowego swojej platformy e-commerce B2B, umożliwiając działanie rozwiązań.