Początkowo to udogodnienie zostanie wprowadzone w odniesieniu do polis wystawianych przez agentów w systemie Comperia Agent
Comperia Ubezpieczenia umożliwi klientom dodawanie polis ubezpieczeniowych do ich portfeli mobilnych. Z udogodnienia będą mogli korzystać zarówno posiadacze smartfonów z systemem iOS, jak i z Androidem, a wdrożenie zaplanowano na połowę marca.
Z perspektywy klienta będzie to działać tak jak bilety czy karty lojalnościowe, które trafiają do portfeli Apple’a i Google’a. W mailu z polisą klient otrzyma także link umożliwiający dodanie jej do aplikacji typu portfel. Dzięki temu użytkownik znajdzie tam później najważniejsze informacje o ubezpieczeniu, w tym numer i zakres polisy czy okres jej obowiązywania, ale też szczególnie przydatny po szkodzie numer kontaktowy do towarzystwa i do agenta.
Dodatkowym przewidzianym w rozwiązaniu udogodnieniem będzie powiadomienie push o zbliżającym się końcu ubezpieczenia.
Polisę do portfela cyfrowego będą mogli w pierwszej kolejności dodać klienci, którzy kupią ubezpieczenie u agentów korzystających z systemu Comperia Agent. Docelowo taka opcja ma się też jednak pojawić w porównywarce compero.pl (również należącej do grupy Comperia).
– Rozumiemy, że jeśli czymś możemy się wyróżnić na rynku, to technologiami, z których – jako fintech – się wywodzimy i wsłuchiwaniem się w głos współpracujących z nami pośredników. Obserwujemy, jakie rozwiązania technologiczne Polacy lubią i szybko adaptują. Portfele cyfrowe to niewątpliwie jedna z nich. Wkrótce konsumenci korzystający z usług naszych agentów, a potem też porównywarki ubezpieczeń Compero.pl, będą w swoim telefonie mieć polisę – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Rafał Bojarczuk, dyrektor rozwoju sprzedaży agencyjnej w Comperia Ubezpieczenia.