Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Koniec usługi e-Paragon w systemie PKO BP. Sektor finansowy pracuje nad nowym rozwiązaniem

Dzięki usłudze e-Paragon można było w bankowości internetowej przechowywać cyfrowe wersje paragonów za zakupy na stacjach Orlenu

PKO BP wycofuje usługę e-Paragon, czyli elektroniczne odpowiedniki paragonu fiskalnego, dostępne w serwisie iPKO. Klienci mogą z niej korzystać tylko do końca marca tego roku.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na drugi w tym roku Cashless Breakfast

Usługę tę PKO BP wprowadziło testowo w maju 2019 r., ale rozwiązanie nigdy nie wyszło poza fazę pilotażu. Zgodnie z zamysłem twórców, e-Paragon miał zapewniać wygodny, cyfrowy dostęp do paragonów, które gromadziły się w sekcji Moje e-Paragony w bankowości internetowej PKO BP. Usługę można było bezpłatnie aktywować dla każdej karty debetowej wydanej do konta w PKO BP. To potencjalnie użyteczne udogodnienie miało jednak bardzo ograniczony zasięg – obejmowało jedynie płatności kartowe dokonywane na stacjach Orlenu.

W testach zamykanej właśnie usługi oprócz PKO i Orlenu brały udział także eService, jako operator terminali płatniczych, i KIR, jako partner technologiczny.

Co ciekawe, przy starcie pilotażu twórcy projektu zwracali uwagę, że zgodnie z przepisami prawa e-Paragon nie mógł zastępować tradycyjnego paragonu fiskalnego, więc wystawca, mimo przesłania dokumentu w wersji cyfrowej i tak musiał przekazać tradycyjny paragon klientowi. Spodziewano się jednak, że w przyszłości nastąpi zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Wtedy PKO byłoby już gotowe ze swoim rozwiązaniem, skracającym czas transakcji i ułatwiającym przechowywanie i wyszukiwanie dowodów zakupu.

Przeczytajcie także: PKO BP ostrzega przed cyberoszustami

W istocie prawodawstwo polskie poszło w zakładanym przez PKO kierunku, w serwisie cashless.pl mogliście m.in. przeczytać o aplikacji e-Paragony od Ministerstwa Finansów. Wygląda jednak na to, że nie spełniły się inne założenia projektu. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że to Orlen zdecydował się zakończyć przedsięwzięcie.

Poprosiliśmy PKO BP i KIR o komentarz do decyzji o wycofaniu tej usługi. W odpowiedzi KIR informuje: "Pilotaż projektu e-paragon zakończył się w zakładanym terminie. Obecnie sektor finansowy pracuje nad nową wersją tej usługi."

AKTUALIZACJA

PKO BP przekazało swój komentarz:

"Trwający od czerwca 2019 roku pilotaż usługi e-Paragon (elektroniczny odpowiednik paragonu fiskalnego można otrzymać po płatności kartą na wybranych stacjach Orlenu) jest prowadzony w ramach partnerskiej umowy zawartej przez cztery firmy: eService, KIR, PKN Orlen i PKO Bank Polski. PKN Orlen nie planuje kontynowania świadczenia tej usługi dla klientów, dlatego też nie będzie ona dostępna w PKO Banku Polskim. Bank ocenia ten pilotaż pozytywnie i jest otwarty na podobne projekty w przyszłości.

Nowi klienci mogą aktywować usługę e-Paragon do 15 lutego, a dotychczasowi mogą z niej korzystać do 31 marca 2024 roku – wszyscy klienci, którzy korzystają z tej usługi w najbliższym czasie dostaną informacje w tej sprawie."

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies