Spółka jest jednym z pierwszych polskich insurtechów, któremu udało się wyjść poza lokalny rynek ubezpieczeniowy
Polski insurtech Quantee pochwalił się obsługiwaniem ponad 20 klientów z różnych rynków. Startup świadczy usługi już w ośmiu krajach, na pięciu kontynentach, w tym Tajlandii, Kanadzie oraz RPA. W najbliższych miesiącach ma zaś zawrzeć kluczowe partnerstwo z dużym podmiotem europejskim, choć na razie nie zdradza jego nazwy.
Na stosunkowo młodej i małej jeszcze polskiej scenie insurtechowej Quantee zaczyna wyrastać na podmiot, który może osiągnąć sukces na miarę zachodnioeuropejskich insurtechów. Przede wszystkim nie ograniczył się do lokalnego rynku, ale jest w trakcie skutecznej ekspansji zagranicznej. Udało mu się też pozyskać zaufanie inwestorów i zebrać 750 tys. euro w ramach rundy inwestycyjnej. Quantee było wskazywane jako jeden z najbardziej perspektywicznych polskich insurtechów przez ekspertów oceniających polski rynek w raporcie cashless.pl "Insurtechy w Polsce".
Quantee powstało w 2018 r., a oferuje ubezpieczycielom platformę do dynamicznej wyceny produktów ubezpieczeniowych, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i algorytmów machine learning. Przy pomocy Quantee firmy ubezpieczeniowe, brokerzy i inne insurtechy mogą lepiej dopasować swoje modele taryfikacyjne do profilu ryzyka i oczekiwań rynku, co się przekłada na rentowność ich portfela i lepsze utrzymanie klientów.
Z usług insurtechu korzystają m.in. InterRisk, TUW, hiszpańskie DKV Seguros, kanadyjskie Red River Mutual, brytyjskie Tedaisy, niemiecki reasekurator Hannover Re a także Komisja Nadzoru Finansowego, o czym więcej możecie przeczytać w tekśćie KNF korzysta ze sztucznej inteligencji od Quantee. Wykorzystuje ją do weryfikacji wycen rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.
Jak podaje Quantee, w minionym roku przychody podmiotu pochodzące ze sprzedaży licencji na stworzone przezeń oprogramowanie wzrosły sześciokrotnie. Firma wdrożyła też w tym czasie nowe narzędzia dla aktuariuszy, m.in. funkcję asystenta AI, dzięki której oprogramowanie wykonuje za użytkownika wybrane czynności, zastępując manualną pracę i podpowiadając optymalne rozwiązania.