Partnerem technologicznym rozwiązania jest fintech BillTech
VeloBank udostępnił swoim klientom usługę Moje Rachunki. Osoby, które zdecydują się z niej korzystać, znajdą w bankowości internetowej lub mobilnej informacje o fakturach od różnych dostawców i będą mogły je łatwo opłacić – pojedynczo lub zbiorczo. Partnerem technologicznym rozwiązania jest BillTech.
Narzędzie jest zintegrowane z prawie 1,5 tys. dostawców usług takich jak: prąd, gaz, internet, telewizja kablowa czy ubezpieczenia. Po aktywacji usługi klient VeloBanku wybiera tych, których faktury chce zaimportować do aplikacji bankowej. Na tym etapie jednorazowo podaje swoje dane logowania do serwisów poszczególnych dostawców, tak aby informacje o wystawianych przez nich fakturach elektronicznych mogły trafiać do usługi Moje Rachunki w banku.
W rezultacie szczegóły opłat automatycznie kopiują się do szablonu płatności, który można w dowolnym momencie zrealizować w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej VeloBanku. Narzędzie przypomni o zbliżających się terminach płatności, a także umożliwi szybkie uregulowanie należności za kilka faktur jednocześnie w ramach koszyka płatności.
Dokumenty od wybranych przez klienta dostawców pojawiają się bankowości elektronicznej automatycznie, a narzędzie grupuje je w trzech kategoriach: bieżące, przyszłe (z terminem zapłaty powyżej 30 dni) oraz już opłacone.
Za korzystanie z narzędzia klient dodatkowo nie płaci. VeloBank nie pobiera też prowizji za zwykłe przelewy zlecane poprzez Moje Rachunki. Jeśli klient zdecyduje się opłacić zobowiązanie Express Elixirem, wtedy ponosi standardową opłatę za szybki przelew.
Nowa usługa dla klientów VeloBanku opiera się na rozwiązaniu przygotowanym przez startup BillTech. Jego technologię wykorzystuje także Alior Bank, który oferuje swoim klientom analogiczny agregator rachunków i faktur. Usługa BillTechu jest też dostępna w ramach samodzielnej platformy o nazwie PayAppka (dawniej: rachunki imoje).