Simplea zamierza sprzedawać za pośrednictwem agentów, ale proces zawarcia umowy i jej późniejszej obsługi ma być elektroniczny
Polskim rynkiem zainteresował się kolejny ubezpieczyciel. Czeska Simplea w listopadzie minionego roku notyfikowała w KNF zamiar prowadzenia działalności nad Wisłą, a w styczniu jej polisy zaczęli w ramach pilotażu sprzedawać wybrani agenci. Partnerem wejścia Simplei do Polski jest insurtech Unext, który pomagał zadomowić się i funkcjonować w naszym kraju także wefoxowi i DallBoggowi.
– Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania do szkoleń produktowych oraz rejestracji nowych doradców, w celu stopniowego poszerzania naszej bazy dystrybucyjnej w Polsce – mówi serwisowi cashless.pl Martin Švece, prezes firmy Simplea.
Co ubezpieczyciel zaproponuje polskim klientom? Różne warianty ubezpieczeń na życie. – Klient będzie mógł w łatwy sposób wybrać spomiędzy wcześniej przygotowanych pakietów lub skonfigurować ubezpieczenie według swoich preferencji. Do wyboru będzie 37 ryzyk ubezpieczeniowych, w których ochroną objęty może być nie tylko klient, ale i jego bliscy. Oprócz różnych wariantów ubezpieczenia na wypadek śmierci, proponujemy też dodatkowe polisy wypadkowe i chorobowe (ryzyka takie jak: hospitalizacja, poważne zachorowania, trwałe następstwa wypadków, operacje czy utrata samodzielności), a także cieszące się dużą popularnością wypłaty z okazji urodzenia dziecka – tłumaczy Martin Švece.
Swoje ubezpieczenia Simplea będzie sprzedawać wyłącznie za pośrednictwem agentów. Jak jednak zapewnia jej przedstawiciel, to firma zaawansowana technologicznie, oferująca w pełni elektroniczne zawarcie umowy i późniejsze zarządzanie polisą. W internecie można już zresztą znaleźć polską wersję serwisu obsługowego mojasimplea.
Wyróżnikiem oferty czeskiego ubezpieczyciela ma być duża elastyczność produktów i podejście do ustalania składek – dzięki możliwości zmiany wysokości składki w zależności od wieku ubezpieczonego, ubezpieczenie ma być bardziej dostępne i ciekawsze nawet dla młodszych klientów.
Jak wspomniałam, debiut Simplei nad Wisłą to efekt współpracy z Unextem, z którym ubezpieczyciel nawiązał strategiczne partnerstwo. Unext występuje w roli MGA (managing general agent), co oznacza, że nie tylko zajmie się sprzedażą polis, ale także weźmie na siebie różne inne aspekty działalności towarzystwa, m.in. obsługę klientów, zarządzanie siecią dystrybucji czy likwidację szkód i obsługę roszczeń.