Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Koniec Amazon Insurance Store. Gigant e-commerce wycofuje się z oferowania ubezpieczeń

Za pośrednictwem uruchomionego w październiku 2022 r. portalu klienci z Wielkiej Brytanii mogli porównywać i kupować ubezpieczenia mieszkaniowe

Amazon postanowił zamknąć porównywarkę ubezpieczeń mieszkaniowych, którą udostępnił klientom z Wielkiej Brytanii zaledwie 15 miesięcy temu. – Dokonany w ciągu ostatniego roku przegląd różnych przedsięwzięć i programów doprowadził nas do trudnej decyzji o zaprzestaniu działalności Amazon Insurance Store – informują przedstawiciele firmy w oświadczeniu przesłanym do brytyjskich mediów.

Przeczytajcie także: Insurtech Getsafe przejmuje fintech oferujący pożyczki studenckie

Na uruchomionym w październiku 2022 r. portalu klienci mogli porównywać i kupować polisy mieszkaniowe od kilku dostawców. W serwisie można było znaleźć oferty trzech ubezpieczycieli: Ageas, Co-op oraz LV=, ale z czasem grono to miało się powiększać. I owszem powiększyło się, ale tylko o dwa kolejne podmioty: Policy Expert i Urban Jungle.

Kluczem do sukcesu porównywarki Amazona miało być zapewnienie standardu obsługi znanego z zakupów na platformie. Klientów miały przekonać recenzje i oceny wystawione przez innych kupujących polisy. Znaczenie miała mieć również siła samej marki jako zaufanej platformy e-commerce. Jak się jednak okazało, projekt nie osiągnął zakładanych celów.

Przeczytajcie także: Nowy ubezpieczyciel szykuje się do startu w Polsce

W Wielkiej Brytanii porównywarki cieszą się dużą popularnością wśród osób szukających ubezpieczeń. Szacuje się, że w ten sposób sprzedawanych jest tam nawet 40 proc. polis majątkowych dla klientów indywidualnych. Nie dziwi więc, że potentat e-commerce wybrał akurat ten rynek na rozwój swojego projektu ubezpieczeniowego. Amazonowi przyszło się jednak przekonać, że sprzedaż ubezpieczeń nie jest wcale łatwym kawałkiem chleba.

Przy okazji warto przypomnieć, że swego czasu w rolę dystrybutora ubezpieczeń próbował się też wcielić Google. Szybko jednak okazało się, że gigantowi z Mountain View bardziej opłaca się zgarniać od ubezpieczycieli opłaty za reklamy w swojej wyszukiwarce niż promować własne narzędzie do porównywania, a projekt Google Compare został zamknięty.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies