Nowa usługa wprowadzona właśnie w IKO przy współpracy z moBiLET-em działa na razie w dziesięciu miastach
PKO BP poinformował o wprowadzeniu nowej funkcji do aplikacji mobilnej IKO. Chodzi o lokalizację strefy parkowania, w której znajduje się akurat kierowca pragnący zapłacić za postój. Rozwiązanie ma oczywiście największą wartość w tych miastach, w których obowiązuje kilka różnych stref, różniących się między sobą wysokością opłaty za parkowanie.
Początkowo, usługa przygotowana przy współpracy z moBiLET-em, zadziała w Cieszynie, Gorzowie Wlkp., Kaliszu, Krakowie, Opolu, Piasecznie, Poznaniu, Świnoujściu, Ząbkach oraz Zielonej Górze. W kolejnych miesiącach lista tych miejscowości ma być sukcesywnie uzupełniana. Podobne rozwiązanie działa już od dawna w konkurencyjnych aplikacjach, jak np. SkyCash. I nie rozwiązuje w pełni problemu z wyborem prawidłowej strefy.
Przy podpowiadaniu strefy parkowania wykorzystuje się lokalizację GPS. Gdy użytkownik IKO wejdzie na ekran główny opłat parkingowych, zobaczy automatycznie uzupełnione miasto, w którym się znajduje, oraz najbliższą strefę parkowania. Dodatkowo w aplikacji wyświetli się komunikat z prośbą o potwierdzenie, czy zaproponowana strefa jest właściwa. Jeśli ktoś nie zna dobrze miasta, w którym aktualnie się znajduje, może mieć problem ze zweryfikowaniem, czy aplikacja prawidłowo rozpoznała jego lokalizację. A z tym może być różnie, gdy parkuje się na przykład na pograniczu dwóch różnych stref.