Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mDowód w bankach. Nadal w niektórych z nich nie załatwicie części spraw, legitymując się mObywatelem

Część instytucji, które nie były gotowe na 1 września, zdążyła już wdrożyć nowe procesy. Inne wciąż potrzebują więcej czasu

Od 1 września 2023 r. banki mają obowiązek akceptować mDowód przy potwierdzaniu tożsamości klienta. Jak już jednak pisaliśmy jesienią, nie wszystkie instytucje zdążyły na czas z wdrożeniem procesów umożliwiających klientom legitymowanie się aplikacją mObywatel przy każdej ze spraw załatwianych w banku. Jako że przepisy obowiązują już ładnych parę miesięcy, zapytaliśmy te podmioty, czy udało im się już nadrobić zaległości.

Przeczytajcie także: Zmiany w cenniku BNP Paribas

Pracę domową odrobił Alior. Biuro prasowe tej instytucji zapewnia, że klienci korzystający z jej usług mogą legitymować się mDowodem przy każdej okazji, także przy zaciąganiu kredytów hipotecznych, co jeszcze jesienią wymagało okazania tradycyjnego dowodu.

Również BPS deklaruje, że nie prosi już w placówkach klientów o okazanie tradycyjnego dowodu, czego wcześniej wymagał w niektórych przypadkach.

Lekko na plus zmieniła się także sytuacja w Citi Handlowym. Gdy przepisy zaczynały obowiązywać, w placówkach Citi nie można było potwierdzać swojej tożsamości za pomocą aplikacji mObywatel przy kupowaniu produktów inwestycyjnych, ubezpieczeniowych, a także przy zaciąganiu kredytu. Z informacji przekazanych serwisowi cashless.pl przez służby prasowe tej instytucji wynika, że klienci mogą już na podstawie mDowodu uruchamiać wybrane produkty bankowe (np. konta osobiste), ubezpieczeniowe (m.in. ubezpieczenie nieruchomości, podróżne) i inwestycyjne (np. inwestycje dwuwalutowe). W banku nadal trwają natomiast prace nad udostępnieniem tego rozwiązania w odniesieniu do produktów kredytowych i funduszy inwestycyjnych.

Nad rozszerzeniem możliwości weryfikacji tożsamości mDowodem pracuje też ciągle Nest Bank. Klienci banku nadal nie mogą wykorzystywać cyfrowej wersji dokumentu przy podpisywaniu umowy o kredyt oraz składaniu dyspozycji wpłaty, wypłaty gotówki lub przelewu, jeśli kwota przekracza równowartość 15 tys. euro. Elektronicznego dowodu nie mogą też użyć nowi klienci, którzy chcieliby otworzyć konto w Nest Banku.

Przeczytajcie także: Credit Agricole uruchamia Księgowość dla Biznesu

Postępów w tym zakresie nie poczyniło zaś Credit Agricole. Nadal za pomocą apki legitymować się mogą tylko dotychczasowi klienci banku. – Pracujemy nad tym, żeby także osoby, które posługują się tylko elektronicznym dokumentem tożsamości i nie są lub nie były w przeszłości naszymi klientami, mogły potwierdzić swoją tożsamość w ten sposób. Udostępnimy tę możliwość tak szybko, jak tylko będziemy mieć gotowość i rozwiązanie, spełniające wszystkie wymogi prawne – przekazało biuro prasowe Credit Agricole.

Bez zmian również w Pocztowym. Bank na czas wdrożył procesy umożliwiające weryfikację tożsamości za pomocą mDowodu w swoich oddziałach, więc bez problemu wylegitymujecie się w ten sposób w placówce Pocztowego. Natomiast skorzystanie z mDowodu nie było i nadal nie jest możliwe przy czynnościach zdalnych, takich jak np. wypłata gotówki przez listonosza.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies