Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rok 2023 w WeSub. Liczba przedmiotów w subskrypcji wydanych klientom wzrosła o 159 proc.

WeSub to polski fintech oferujący usługi umożliwiające pozyskanie np. sprzętu elektronicznego w ramach subskrypcji, czyli miesięcznego abonamentu, który odsuwa konieczność zakupu sprzętu za gotówkę

WeSub, czyli polska spółka fintechowa dostarczająca narzędzia do subskrypcji np. sprzętu elektronicznego, podsumowała ubiegły rok. Jak wynika z danych udostępnionych przez WeSub, w okresie styczeń-grudzień 2023 r. wydała ona klientom o 159 proc. więcej sprzętów, niż w roku 2022. Co ciekawe klienci WeSub przyzwyczajają się do finansowania zakupów przez subskrypcje, bo każdy z nich skorzystał z tego rozwiązania średnio dwa razy.

Przeczytajcie także: Polski fintech WeSub wchodzi na rynek francuski

Ze statystyk WeSub wynika ponadto, że usługi spółki wykorzystywane są często do finansowania sprzętów klasy premium. Świadczyć o tym może fakt, że najczęściej wydawanym w ubiegłym roku przedmiotem przez WeSub klientom był iPhone 14 Pro. Interesujące jest także to, że duża część klientów decyduje się na przedłużenie umowy abonamentowej na już używany przez siebie sprzęt. Najczęściej robią tak ci, którzy subskrybują iPhone’a 13 Pro. Natomiast najdłużej subskrybowanym sprzętem jest pewien iPad Pro, na którego umowa została przedłużona w ub. roku już po raz piąty.

A wśród przedmiotów, które są finansowane w abonamencie, najczęściej znaleźć można telefony, laptopy i tablety. Na 11 tego rodzaju sprzętów wydanych w ramach subskrypcji przypada jeden „niestandardowy”, taki jak np. budka akustyczna, fotel do masażu, itp.

Przypomnę, że w połowie ubiegłego roku spółka WeSub chwaliła się podpisaniem umowy nr 3 tys. Wtedy też podała, że w ramach oferowanych przez siebie usług sfinansowała zakup sprzętu o wartości 10 mln euro, a więc ok. 45 mln zł.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie na Cashless Pay 2023

WeSub tworzy rozwiązania, które pozwalają sklepom internetowym czy stacjonarnym dodawać subskrypcję jako metodę płatności. Dzięki temu klienci firmowi mogą wynająć jakiś przedmiot (np. komputer, smartfon, ale też sprzęt gastronomiczny) zamiast kupować go na raty czy brać w leasing. Klient nie spłaca wartości przedmiotu, lecz płaci za korzystanie z niego – to usługa, którą przedsiębiorca może ująć w kosztach. Po zakończeniu umowy nie jest wymagane wykupienie sprzętu, który może zostać oddany w użytkowanie kolejnym klientom. Dodatkowo firma RentUp, należąca do grupy WeSub, oferuje subskrypcje klientom indywidualnym. Z jej narzędzia można skorzystać, zawierając umowę najmu np. w sklepach sieci Komputronik.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies