Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
"Wypłać gotówkę z Visa" i "Wpłacaj gotówkę na kartę Visa". Organizacja wraz z partnerami promuje usługi gotówkowe

Obecnie wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą za zakupy możliwe są w ponad 400 tys. terminali POS

Organizacja płatnicza Visa przygotowała informację prasową, za pomocą której promuje wpłaty i wypłaty gotówki realizowane w terminalach przy okazji płatności za zakupy kartą. Co ciekawe do określenia tych usług używa nazw własnych "Wypłać gotówkę z Visa" oraz "Wpłacaj gotówkę na kartę Visa". Pierwsza z tych usług na rynku jest znana powszechnie jako cashback, choć warto przypomnieć, że konkurencyjna organizacja również używa dla niej własnego określenia, czyli "Płać kartą i wypłacaj".

Powodem zamieszania z nazwą dla cashbacku jest fakt, że wiele banków czy fintechów określenia tego używa dla organizowanych przez siebie promocji, polegających na zwrocie części wydatków realizowanych kartą. My w cashless.pl tego typu akcje, dla odróżnienia od cashbacku, nazywamy moneybackiem.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku jest już przeszło 35 tys. automatów paczkowych

Wracając do informacji prasowej Visy, organizacja przypomina, że realizując wypłaty i przyjmując wpłaty gotówki sklep czy punkt usługowy nie pobiera z tego tytułu dodatkowych opłat. Warto jednak pamiętać, że takowe mogą być pobierane przez wydawców kart. Poza tym w przypadku obu usług ustanowiono limity. I tak wypłacić można jednorazowo maksymalnie 1 tys. zł, przy czym poszczególne sklepy mogą ustalać własne ograniczenia, a do tego i tak wszystko zależy od dostępności gotówki w kasie.

W przypadku wpłat wykonywanych za pomocą usługi "Wpłacaj gotówkę na kartę Visa" obowiązują zarówno limity wysokości, jak i liczby wpłat możliwych do przeprowadzenia. Przykładowo – dziennie można wpłacać gotówkę nie więcej niż 15 razy, a łączna wartość wpłat nie może przekroczyć 2350 zł.

– Popularność płatności cyfrowych w Polsce wciąż rośnie, jesteśmy jednak świadomi tego, że gotówka nadal pozostaje istotną częścią życia wielu osób. To właśnie z tego powodu chcemy, by konsumenci mieli dostęp do swoich pieniędzy w coraz większej liczbie miejsc. W ten sposób dbamy o to, by nikt nie znalazł się poza obiegiem finansowym i mógł zawsze wybrać, w jaki sposób chce zapłacić – gotówką, kartą, urządzeniem mobilnym, czy w jakikolwiek inny sposób – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visie.

Przeczytajcie także: Coraz bliżej do startu wero

Co ciekawe podczas wpłat gotówki każdorazowo konieczne jest wylegitymowanie się dokumentem tożsamości, użycie karty i podanie kodu PIN. Konieczność okazania dowodu osobistego wynika z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. Możliwe jest jednak skorzystanie z aplikacji PolCard Pay, do której wcześniej wprowadza się wymagane dane, a w sklepie, podczas wpłaty gotówki, nie jest to już konieczne. – PolCard Pay ułatwia, przyspiesza cały proces i pozwala lepiej chronić dane osobowe wpłacającego. Konsumenci mogą wcześniej zarejestrować niezbędne dane osobowe w telefonie i nie muszą już ich podawać kasjerowi – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska, właściciela marki PolCard.

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku (to najświeższe dane jakie mamy), cashback oferowało ponad 186 tys. firm. Usługa była dostępna w ponad 280 tys. placówek i w prawie 402 tys. terminali płatniczych. W okresie lipiec-wrzesień w terminalach na terenie Polski wykonano ponad 6,3 mln wypłat gotówki na łączną kwotę ponad 1 mld zł. Natomiast wpłacić gotówkę można jak na razie w dwóch sieciach handlowych, czyli w Żabce i Empiku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies