Na post umieszczony na fanpage’u banku w czerwcu zareagowało ponad 138 tys. osób, czyli dwukrotność jego fanów
Z najnowszego raportu Fanpage Trends przygotowywanego przez Sotrendera wynika, że spośród instytucji finansowych i banków w czerwcu to Alior Bank wygrał internety, gdy chodzi o zaangażowanie największej liczby fanów na Facebooku. Zresztą nie tylko wśród banków. Na jego wpis zachęcający do kibicowania polskiej drużynie na Euro zareagowało 138 tys. osób, co stanowi dwukrotność ogólnej liczby fanów strony banku.
Dzięki temu Alior awansował o tysiąc pozycji w tej kategorii i znalazł się w pierwszej dziesiątce obok takich potęg jak Coca-Cola, Dzień dobry TVN, czy Agnieszka Chylińska i Natemat.pl.
Jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie profile banków i instytucji finansowych, ranking wyglądał następująco:
Pomogło to bankowi w awansowaniu o jedną pozycję także w głównym zestawieniu największych stron finansowych, czyli takich, które mają najwięcej fanów. W tym przypadku Alior zamienił się miejscami z T-Mobile Usługi Bankowe i wskoczył na miejsce 8.
Ranking od miesięcy otwierają BZ WBK (ponad 277 tys. fanów), mBank (ponad 267 tys. fanów) oraz BGŻ BNP Paribas (prawie 214 tys. fanów). Zwróćcie także uwagę na Ferratum Bank, który pozyskał w czerwcu ponad 23,7 tys. fanów i ma ich obecnie prawie trzykrotnie więcej niż dotychczas. Zapewniło mu to 15 miejsce w rankingu.
W czerwcowym raporcie zwraca jeszcze uwagę ranking stron finansowych pod względem obsługi klienta, czyli czasu i sposobu reakcji prowadzących fanpage na komentarze i wpisy użytkowników. W tym zestawieniu znacznie gorzej niż w maju wypadły Euro Bank (-6 pozycji), Blik (-4 pozycje) oraz Pekao (-8 pozycji).
Natomiast lepiej z obsługą fanów na FB radził sobie w ubiegłym miesiącu Idea Bank, który awansował o trzy pozycje i obecnie otwiera ranking z czasem reakcji 6 minut i 8 sekund.
Pewnie się zastanawiacie, jak brzmiał ten zwycięski wpis, który zapewnił Aliorowi gigantyczny skok, jeśli chodzi o zaangażowanie fanów na Facebooku? Oto on: “Kibice lajkujemy! Pokażmy ilu nas jest! Let’s show our support! #LikeforPoland”. “Lubię to” kliknęło wówczas ponad 100 tys. użytkowników tego portalu społecznościowego.