Zarezerwować można zarówno leki wydawane bez recepty, jak i te na receptę, przepisane podczas telekonsultacji lub wizyty w placówce PZU Zdrowie
PZU wprowadziło nową usługę do serwisu i aplikacji mojePZU – rezerwację leków w aptece. Po telekonsultacji lub wizycie stacjonarnej w placówkach PZU Zdrowie pacjent może sprawdzić dostępność i zarezerwować potrzebne mu leki w jednej z ponad 1,5 tys. aptek w 500 miejscowościach.
MojePZU to serwis samoobsługowy (w wersji na komputer oraz jako aplikacja mobilna), który ułatwia klientom korzystanie z usług podmiotów z grupy PZU. Za jego pośrednictwem można m.in. kupić wybrane produkty, zarządzać polisami i opłacać składki czy śledzić likwidację szkody. W przypadku klientów PZU Zdrowie zestaw usług dostępnych przez mojePZU obejmuje także m.in. przeprowadzenie wstępnego wywiadu medycznego, umówienie wizyt oraz badań, telekonsultacje, zapoznanie się z zaleceniami lekarskimi po wizycie, pobranie skierowania lub e-recepty, a teraz także sprawdzenie dostępności i rezerwację leków.
Nowa usługa działa zarówno w odniesieniu do leków bez recepty, jak i tych na receptę, zaleconych podczas telekonsultacji lub wizyty u lekarza w placówce PZU Zdrowie. Po wybraniu odpowiedniej opcji w moim PZU pacjent wybiera produkty oraz aptekę, w której chce odebrać rezerwację. Może też dodać swoją Kartę Lekową lub Kartę Apteczną (ubezpieczenia PZU, w ramach których ubezpieczyciel pokrywa koszt lub dofinansowuje zakup leków).
Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście także przeczytać, że na budowę własnego serwisu do obsługi różnych spraw związanych z oferowanymi przez siebie polisami zdecydowała się także Warta. Podobne serwisy mają również m.in. Allianz czy Ergo Hestia. Przy czym funkcjonalność portalu PZU jest spośród nich wszystkich najbardziej rozbudowana, co wynika m.in. z tego, że jest szeroko wykorzystywane do obsługi polis zdrowotnych.