Klientom Aliora udostępniono nową "pasję" w programie Bezcenne Chwile: Dobroczynność, w ramach której można przekazać datek na wybraną fundację
Klienci Alior Banku będący uczestnikami programu Bezcenne Chwile będą mogli przeznaczyć zebrane przez siebie punkty na wsparcie organizacji pożytku publicznego. Bank oraz Mastercard liczą, że będzie to dla klientów wygodna forma pomagania i spotka się z ich zainteresowaniem.
W aplikacji Alior Mobile, w części dotyczącej programu Bezcenne Chwile, pojawiła się nowa "pasja": Dobroczynność, czyli grupa celów, na które można przeznaczyć zebrane punkty, dotycząca właśnie działalności charytatywnej. Po jej wybraniu użytkownik apki będzie mógł wesprzeć jedną z organizacji, które przystąpiły do programu, a są to: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacja Pomoc Autyzm, Fundacja Synapsis, Fundacja Różowa Skrzyneczka oraz Instytut Matki i Dziecka. Wsparcie można przekazać też bezpośrednio na stronie programu.
Użytkownik może wymienić swoje punkty na datek na rzecz wybranej organizacji. Na "cegiełce", którą wybiera, jest wskazane, jaki konkretny cel bądź projekt będzie realizowany dzięki jego wsparciu. W przypadku każdej z fundacji dostępne są dwa nominały "cegiełek". Na tę o wartości 5 zł użytkownik przeznaczy 350 punktów z programu Bezcenne Chwile, a na tę o wartości 20 zł – 1400 punktów.
Wprowadzenie Dobroczynności do katalogu "pasji" nie jest akcją czasową, ograniczoną do okresu okołoświątecznego – uczestnicy będą mogli w ten sposób wspierać wybrane organizacje przez cały rok.
Mastercard Bezcenne Chwile to program lojalnościowy, który umożliwia zbieranie punktów przy płaceniu kartą. Punkty te użytkownik może wymienić na nagrody z wybranej przez siebie kategorii ("pasji"), np. film i kultura, kulinaria, muzyka, podróże czy sport, a mogą to być zarówno nagrody rzeczowe, jak i vouchery, bilety czy wejściówki na wydarzenia.
W przypadku Alior Banku katalog pasji został poszerzony o sekcję nieobecną w innych bankach i fintechach, a dotyczącą właśnie dobroczynności. Z przeprowadzonych przez Alior badań wynika, że Polacy lubią i chcą pomagać. Wielu z nich przy wpłatach na cele charytatywne towarzyszy jednak obawa, że padną ofiarą oszustwa, a ich środki nie trafią do naprawdę potrzebujących. Ankietowani wskazywali także, że jeśli mieliby do dyspozycji narzędzia ułatwiające przekazywanie wsparcia, to pomagaliby chętniej. Wprowadzone właśnie przez Alior i Mastercard rozwiązanie ma być odpowiedzią na te deklaracje – przekazywanie datków wymaga jedynie kilku kliknięć, a wsparcie trafia do wiarygodnych organizacji.