Rozszerzenie działalności na Francję to element szerszego planu ekspansji WeSub w całej Europie
Biuro prasowe polskiego fintechu WeSub informuje, że firma rozpoczęła działalność we Francji. Tamtejsza spółka WeSub oferuje subskrypcje, w ramach których potrzebny sprzęt finansować mogą salony kosmetyczne. W najbliższych miesiącach zamierza rozszerzać zakres usług o finansowanie urządzeń elektronicznych, z czego WeSub znana jest w Polsce.
Zdaniem prezesa WeSub Mariusza Szałagana, rozszerzenie działalności na Francję to nie tylko krok w nowym kierunku, ale i odpowiedź na rozwijające się tam trendy. – Zachodnie rynki od dawna są otwarte na rozwiązania subskrypcyjne, co widzimy w różnorodności firm oferujących tam taki sposób finansowania – od globalnych graczy po lokalne przedsiębiorstwa. Warto zauważyć, że we Francji, dostawcy i producenci sprzętu sami badają możliwości tworzenia modeli subskrypcyjnych, co świadczy o dynamicznej i różnorodnej strukturze tamtejszego rynku – mówi szef WeSub.
W jego opinii obecność wielu firm na francuskim rynku rozwiązań subskrypcyjnych potwierdza duże zapotrzebowanie na takie usługi. – Jesteśmy przekonani, że nasze innowacyjne podejście – które już sprawdziło się w innych segmentach – pozwoli nam wyróżnić się na francuskim rynku – mówi Mariusz Szałagan.
Przypomnę, że WeSub tworzy rozwiązania, które pozwalają sklepom internetowym czy stacjonarnym dodawać subskrypcję jako metodę płatności. Dzięki temu klienci firmowi mogą wynająć jakiś przedmiot (np. komputer, smartfon, ale też sprzęt gastronomiczny) zamiast kupować go na raty czy brać w leasing. Klient nie spłaca wartości przedmiotu, lecz płaci za korzystanie z niego – to usługa, którą przedsiębiorca może ująć w kosztach. Po zakończeniu umowy nie jest wymagane wykupienie sprzętu, który może zostać oddany w użytkowanie kolejnym klientom. Dodatkowo firma RentUp, należąca do grupy WeSub, oferuje subskrypcje klientom indywidualnym. Z jej narzędzia można skorzystać, zawierając umowę najmu np. w sklepach sieci Komputronik.
WeSub od dłuższego czasu działa już na rynku szwajcarskim. Zdobyte tam doświadczenia wynikające z konieczności pokonania wielu wyzwań prawnych i księgowych, pozwoliły spółce zadebiutować w kolejnym kraju. Zarząd WeSub deklaruje, że to element szerszego planu zagranicznej ekspansji polskiego fintechu. Docelowo WeSub chce, by oferowane przez spółkę rozwiązanie był uniwersalne i dostępne w wielu krajach, przede wszystkim w Europie.