Obecnie dostawcą ochrony w ramach ubezpieczeń podróżnych dla użytkowników planów Plus, Metal i Ultra jest Cowen Insurance, a administratorem polis insurtech Cover Genius
Jak podaje serwis Law360, Allianz złożył pozew przeciwko Revolutowi na kwotę 10,4 mln funtów. Miałaby to być rekompensata za wycofanie się fintechu z umowy, na mocy której Allianz miał zapewniać klientom Revoluta ubezpieczenia podróżne.
W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że w styczniu 2022 r. firmy podpisały umowę, w ramach której spółka z grupy Allianz stała dostawcą ochrony ubezpieczeniowej zapewnianej użytkownikom planów Premium i Metal podczas ich podróży zagranicznych. Zadanie to Allianz przejął od irlandzkiego ubezpieczyciela White Horse. W kwietniu 2022 r. ubezpieczenia Allianza zostały wdrożone, ale – jak się okazuje – współpraca nie potrwała zbyt długo.
Zgodnie z obowiązującym od 3 października tego roku regulaminem planów płatnych, dostawcą ochrony ubezpieczeniowej w zakresie polis turystycznych jest obecnie Cowen Insurance, a administratorem polis Cover Genius. Dotyczy to użytkowników wszystkich planów płatnych, a więc Plus, Metal i Ultra. Cover Genius to insurtech specjalizujący się w embedded insurance – aranżujący partnerstwa między podmiotami nieubezpieczniowymi a dostawcami ochrony oraz dostarczający platformę XCover, służącą do zarządzania ubezpieczeniami.
Co ciekawe, już przy wprowadzaniu nowego planu Ultra, w czerwcu tego roku, Revolut zdecydował, że ubezpieczeniem grupy klientów korzystających z najwyższego planu zajmie się wspomniany wyżej duet (co zapisano w obecnie archiwalnej wersji regulaminu, obowiązującej od 16 czerwca 2023 r.). Jak się okazuje, niecałe cztery miesiące później pod ochronę Cowena i Cover Genius fintech przeniósł wszystkich płacących użytkowników swojej aplikacji.
Z takiego obrotu spraw nie jest zadowolony Allianz. Według informacji Law360, umowa między ubezpieczycielem a Revolutem miała zostać zawarta na 4 lata. Co prawda, przewidziano w niej możliwość wcześniejszego rozwiązania, z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ale zdaniem Allianza warunek ten ma zastosowanie przy kolejnych rocznicach zawarcia umowy (po roku, dwóch, trzech od rozpoczęcia współpracy). Tymczasem Revolut miał podobno w maju tego roku poinformować Allianza, że przenosi swoich klientów do innego ubezpieczyciela, a także że od czerwca przestanie raportować liczbę klientów objętych polisą (co było jego obowiązkiem, aby Allianz mógł wyliczyć należną od Revoluta składkę).
W rezultacie 7 listopada Allianz złożył pozew przeciwko Revolutowi do Wysokiego Sądu Anglii i Walii – podaje Law360. Ubezpieczyciel podnosi w nim, że Revolut naruszył umowę, kierując część swoich klientów do nowego ubezpieczyciela, a następnie całkowicie wycofując się z umowy. Oczekiwaną kwotę rekompensaty – 10,4 mln funtów – przedstawiono jako "najlepszy bieżący szacunek strat" ubezpieczyciela, obliczoną w odniesieniu do przewidywanej liczby klientów i liczby roszczeń.