Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowe usługi w aplikacji Santandera. Bank wprowadzi prośbę o przelew oraz płatności odroczone

Przy prośbie o przelew Santander skorzysta z infrastruktury Blika. Natomiast szczegóły płatności odroczonych są na razie dopracowywane

Po tym, jak kilka tygodni temu Santander udostępnił wszystkim klientom nową aplikację mobilną, teraz pracuje nad jej rozwojem. Jednym z elementów tego procesu jest wprowadzanie nowych usług. Na liście tych, które pojawią się w najbliższym czasie, są przede wszystkim nowe funkcje Blika. – Nasze prace powinny zaowocować wprowadzeniem w najbliższym czasie prośby o przelew oraz usługi umożliwiającej podział rachunku, np. z restauracji – powiedział serwisowi cashless.pl Przemysław Dukiel, szef obszaru bankowości codziennej w Santanderze.

Przeczytajcie także: Oto wszystkie funkcje Blika

Obie usługi to rozwinięcie przelewów na numer telefonu odbiorcy, tzw. przelewów P2P (pozwalają one na przesłanie pieniędzy do innego użytkownika Blika bez znajomości numeru rachunku bankowego, wystarczy numer jego komórki).

Prośba o przelew może się przydać w sytuacji, gdy jedna osoba płaci w imieniu kilku. W aplikacji bankowej może wówczas poprosić pozostałych o zwrot konkretnej kwoty. Jeśli odbiorca wiadomości to zaakceptuje, pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Możliwe jest także odrzucenie prośby lub jej zignorowanie. Z kolei podział rachunku umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział kwoty z paragonu lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Obie usługi oferowane są na razie przez ING, mBank, Millennium, VeloBank oraz spółdzielczy BSR z Krakowa.

Przeczytajcie także: Nowe funkcje Blika pojawiły się w aplikacji kolejnego banku

Natomiast z informacji przekazanych przez Przemysława Dukiela wynika, że Santander pracuje także nad udostępnieniem klientom płatności odroczonych. – Obecnie nie mogę jeszcze jednoznacznie potwierdzić, jaki będzie finalny kształt usługi, gdyż analizujemy różne opcje. W szczególności chcielibyśmy zaoferować klientom dogodne rozwiązania po zakończeniu bezodsetkowego okresu odroczenia. Usługę BNPL (buy now, pay later, czyli płatności odroczone) planujemy udostępnić w przyszłym roku – powiedział przedstawiciel Santandera.

Spośród banków obecnych na polskim rynku płatności odroczone oferowane są przez Alior, Millennium i PKO BP.

A w ofercie Santander wkrótce pojawi się jeszcze kilka innych rozwiązań. Więcej informacji na ten temat w wywiadzie z Przemysławem Dukielem, który już wkrótce w całości do przeczytania w serwisie cashless.pl.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies