W niektórych instytucjach obsługa klientów przez pracowników banków zarówno w oddziałach jak i przez contact center ograniczona jest do wybranych godzin w dni powszednie
Choć to aplikacje mobilne oraz internetowe serwisy transakcyjne stały się podstawowym sposobem korzystania z usług bankowych, część klientów wciąż preferuje bardziej tradycyjne sposoby kontaktu z usługodawcą. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem i dla wyjaśnienia jakichś wątpliwości istnieje potrzeba porozmawiania z pracownikiem banku. A jak dużym problemem jest brak możliwości skontaktowania się z taką osobą po stronie usługodawcy dobrze wiedzą klienci zagranicznych fintechów działających nad Wisłą.
Okazuje się jednak, że także klienci tradycyjnych instytucji finansowych, w tym banków, nie zawsze mogą liczyć na obsługę przez człowieka. Dotyczy to nie tylko oddziałów stacjonarnych, których sieć od dłuższego czasu jest przez większość banków ograniczana, ale także centrów kontaktu telefonicznego.
Z sondy przeprowadzonej przez serwis cashless.pl w biurach prasowych największych banków w Polsce wynika, że z 10 instytucji, które zdecydowały się na nią odpowiedzieć, w sześciu doradcy pracują w trybie 24/7, a więc dostępni są non stop, także w niedziele i święta. W pozostałych obsługa przez "żywego człowieka" jest ograniczona najczęściej do dni powszednich. W pozostałych okresach infolinia służy jedynie do załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem, a więc np. zastrzegania kart.
Jeżeli zaś chodzi o placówki własne, to większość banków biorących udział w naszej ankiecie obsługuje w nich klientów w dni powszednie, zazwyczaj od ok. godz. 9-10 do ok. 16-17. Osoby, które pracują w pełnym wymiarze godzin, mogą więc mieć problem z dostaniem się do placówki bankowej. Na szczęście wiele instytucji posiada też punkty obsługi klientów otwarte w galeriach handlowych, które są czynne w godzinach otwarcia tych galerii. Takie rozwiązanie oferują m.in. ING czy Santander.
Poniżej szczegółowe dane dotyczące godzin pracy oddziałów i contact centrów.