PKO zakończy świadczenie usługi w styczniu przyszłego roku. Na razie nie są znane przyczyny wycofania funkcji z oferty kantoru
PKO BP poinformował użytkowników swojego internetowego kantoru wymiany walut o zmianach, jakie zajdą w jego ofercie 12 stycznia przyszłego roku. Od tego dnia nie będzie już można przesyłać zakupionych w kantorze walut bezpośrednio na rachunek w innym banku w ramach tzw. otwartej bankowości. Bank nie podał przyczyn wycofania usługi z oferty. Dopytuję o to biuro prasowe instytucji. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten, bądź napiszę nowy tekst.
Przypomnę, że przelewy bezpośrednio na konta w innych bankach po zakupie walut w swoim kantorze PKO BP wprowadził w 2021 r. Dotyczyło to dolarów, euro, franków szwajcarskich i funtów brytyjskich. Przelewy można było zlecać na rachunki, które wcześniej w ramach otwartej bankowości dodano do aplikacji mobilnej IKO. Z opcji tej mogli skorzystać użytkownicy kont prowadzonych m.in. przez Aliora, BNP Paribas, ING, Millennium, Pekao, Santandera czy mBanku.
Z tego co się orientuję, PKO był jedynym bankiem oferującym kantor, który walutowe przelewy w ramach open bankingu wprowadził na polskim rynku. Teraz klienci będą musieli z tą funkcją się pożegnać. W komunikacie kierowanym do klientów bank pisze, że jeśli ktoś nie zgodzi się na zaproponowane zmiany warunków świadczenia usługi, umowa na korzystanie z kantoru zostanie z nim rozwiązana i nastąpi to 11 stycznia 2024 r.
AKTUALIZACJA
Po publikacji materiału otrzymałem komentarz z biura prasowego PKO, który zamieszczam w całości: Bank wycofuje tę usługę, ponieważ nie spotkała się z odpowiednio dużym zainteresowaniem klientów kantoru. Sam kantor internetowy PKO Banku Polskiego cieszy się ogromną popularnością i jest stale rozwijany. W niedługim czasie poinformujemy o nowych usługach, z których w ramach kantoru, będą mogli skorzystać klienci.