Nowe strony logowania w Moje ING pojawią się w weekend 11-12 listopada 2023 r.
Bank Śląski przebudowuje swoje serwisy internetowy i mobilny. Zmiany, których celem jest wdrożenie bankowości elektronicznej kolejnej generacji, mają jednak przebiegać ewolucyjnie. Na początek instytucja wprowadzi nowe strony logowania do systemu internetowego i aplikacji mobilnej oraz stronę główną, którą klienci zobaczą po zalogowaniu się na rachunek.
Jak mówi Katarzyna Stawecka, dyrektorka odpowiedzialna za doświadczenia klientów bankowości elektronicznej w ING, wprowadzane właśnie nowości wynikają m.in. z wymiany komponentów, które mają na celu przyspieszenie działania serwisów elektronicznych. Dostosowują je także do nowych wymogów prawnych, wymuszanych unijnymi regulacjami dotyczącymi dostępności usług cyfrowych. Ale ich głównym celem jest poprawa wygody korzystania z usług elektronicznych.
A co konkretnie się zmieni? Przede wszystkim dotychczasowy układ elementów na stronie, zarówno przed jak i po zalogowaniu. Obecnie bank prezentuje poszczególne produkty i usługi w kołach ułożonych w kilku poziomach, co niektórym przypomina odcisk łapy lwa. Jak powiedziała przedstawicielka Śląskiego, takie rozwiązanie jest charakterystyczne dla ING i może się podobać. Niestety, jak wskazują opinie klientów – nie jest do końca użyteczne.
Dlatego po 12 listopada strona przed logowaniem na urządzeniach mobilnych zostanie uporządkowana. Na samej górze pojawią się najważniejsze elementy potrzebne klientowi przed zalogowaniem, a więc np. wykupiony przed chwilą bilet komunikacji miejskiej. Poniżej znajdą się definiowane przez użytkownika skróty, np. generator kodów Blik a na samym dole znajdzie się sekcja komunikacyjna, np. z alertami dotyczącymi bezpieczeństwa.
Jeśli chodzi o stronę logowania na komputerach, pojawi się większa sekcja dotycząca bezpieczeństwa oraz część poświęcona rozwiązywaniu problemów z logowaniem.
Jeszcze więcej zmian czeka stronę główną widoczną po zalogowaniu się na konto. Dotychczas miała układ pionowy, co wymuszało skrolowanie ekranu w dół. Nowa koncepcja sprawia, że takie przewijanie nie będzie już konieczne. Strona zostanie podzielona na trzy części. W górnej klient uzyska dostęp do wszystkich swoich produktów, które będzie mógł przesuwać w poziomie. Podobnie jak skróty, samodzielnie definiowane i dostępne w środkowej części strony. Sekcja dolna, to tak jak na stronie przed zalogowaniem – komunikaty i wiadomości z banku. Analogiczny wygląd zyska strona serwisu po zalogowaniu na komputerze.
Przy okazji prezentacji zapowiedzianych właśnie zmian ING zaanonsował kolejne nowości, jakie wkrótce znajdą się w jego ofercie. Wśród nich wymieniono przede wszystkim usługę z zakresu bezpieczeństwa, to jest możliwość weryfikacji przez aplikację mobilną pracownika banku. Gdy doradca będzie dzwonił do klienta, odpowiedni komunikat pojawi się na smartfonie w postaci komunikatu push. Jeśli go nie będzie, klient może się spodziewać, że próbuje się do niego dodzwonić oszust. Podobne rozwiązania oferowane już są przez konkurencyjne banki na polskim rynku.
Zapowiedziane dzisiaj zmiany na stronie przed i po zalogowaniu, zostaną wprowadzone w weekend, 11-12 listopada 2023 r.