Na początku za pośrednictwem czatbota będzie można kupić ubezpieczenia komunikacyjne
Wkrótce zadebiutować ma na naszym rynku nowe przedsięwzięcie insurtechowe. Do rozpoczęcia sprzedaży przygotowuje się Polisa Online. Podmiot zaoferuje klientom zakup ubezpieczeń podczas rozmowy z botem za pośrednictwem komunikatora Messenger.
Sercem rozwiązania jest wirtualna asystentka Ola, czyli czatbot, z którym klient będzie mógł porozmawiać, by dobrać dla siebie ubezpieczenie. Ola, w oparciu o informacje uzyskane od użytkownika, przygotuje kalkulację, przedstawi oferty, a także odpowie na ewentualne pytania. Jak zapewniają twórcy rozwiązania, wrażenia z rozmowy z Olą mają nie odbiegać od standardu komunikacji z człowiekiem.
Wirtualna asystentka przekaże też klientowi dokumenty i przeprowadzi przez system płatności online. Za ubezpieczenie będzie można zapłacić Blikiem, kartą kredytową lub wirtualnym portfelem, a obsługą płatności zajmie się Stripe. Polisa zostanie klientowi przesłana na adres e-mail, podany podczas rozmowy z Olą.
Ze względu na wykorzystanie czatbota, klient będzie mógł skorzystać z usług Polisy Online o dowolnej porze dnia i nocy. Wystarczy, że rozpocznie konwersację z botem w komunikatorze Messenger, co może zrobić, np. skanując kod QR dostępny na stronie Polisy Online. W razie potrzeby użytkownik może przerwać rozmowę i wrócić do niej w dogodnym dla siebie czasie.
Na początku za pomocą wirtualnej asystentki będzie można kupić polisy komunikacyjne. Z czasem natomiast oferta zostanie uzupełniona o inne rodzaje ubezpieczeń. Na tę chwilę na stronach Polisy Online można znaleźć informacje o polisach Benefii, Balcii, Generali, Proamy i Wienera.
Za rozwiązaniem stoi Towarzystwo Usług Finansowych. Podmiot jest agentem ubezpieczeniowym posiadającym pełnomocnictwa wyżej wymienionych towarzystw, a także Warty, Ergo Hestii, Allianza, Link4, Compensy (zarządzającej marką Benefia), Uniqi, PZU, InterRiska i Fortegry.