Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klarna zapowiada sporo nowości w aplikacji. Jedną z nich są ubezpieczenia do kupowanych produktów

Wprowadzenie ubezpieczeń do apki Klarny to efekt współpracy z insurtechem Cover Genius, a usługa będzie na razie dostępna w USA

Klarna zapowiedziała szereg nowości w swojej aplikacji. Jedną z nich jest opcja ubezpieczenia swoich zakupów. W tym zakresie fintech współpracuje z insurtechem Cover Genius, który specjalizuje się w ubezpieczeniach wbudowanych.

Ubezpieczenia są jednym z 13 nowych udogodnień, które mają się pojawić jesienią w aplikacji Klarny. Jej użytkownicy będą mogli objąć swoje zakupy ochroną na wypadek awarii czy przypadkowego zniszczenia. Również ewentualne roszczenia będzie można zgłaszać za pośrednictwem apki fintechu. Za rozwiązaniem będzie zaś stała platforma XCover rozwijana przez insurtech Cover Genius. Na razie usługa dostępna będzie wyłącznie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych.

Przeczytajcie także: Allianz i Bolttech będą rozwijać ubezpieczenia wbudowane

Inne zaanonsowane nowości to np. funkcja wyszukiwania produktów na podstawie zdjęcia – wystarczy, że użytkownik apki zrobi zdjęcie rzeczy, którą chciałby mieć, a Klarna podpowie mu, gdzie można ją kupić. Jak zapewnia fintech, narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję jest w stanie zidentyfikować ponad 10 mln artykułów – niezależnie od tego, czy jest to odzież, element wystroju domu czy elektronika – i dopasować je do ponad 50 mln ofert sklepów dostępnych w porównywarce Klarny.

Zapowiedziano również udostępnienie europejskim użytkownikom – z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Szwecji – rozwiązania, które działa już w USA. Chodzi o tzw. shoppable videos, czyli filmiki prezentujące produkty, ich recenzje czy relacje z rozpakowywania, które przekierowują bezpośrednio do zakupu omawianego produktu. Jak podkreśla fintech, dzięki silnikowi rekomendacji opartemu na AI, użytkownikom apki wyświetlają się filmiki, które odpowiadają ich indywidualnym zainteresowaniom. Dzięki tej technologii średni czas ich oglądania wzrósł w USA o 60 proc., a współczynnik klikalności o 25 proc.

Przeczytajcie także: Insurtechowy jednorożec może zyskać dostęp do polskiego rynku

Z kolei osobom często odwiedzającym sklepy stacjonarne może się spodobać usługa skanowania kodów kreskowych. Dzięki niej szybko zdobędą informacje o danym produkcie, dotrą do recenzji innych klientów, dostępnych wariantów kolorystycznych, a także – co szczególnie istotne – porównają ceny. Dostęp do usługi mają zyskać klienci z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Danii i Norwegii.

Listę nowinek dopełniają: nowy program moneyback, który ma zostać wprowadzony na większej liczbie rynków, "Sign in with Klarna", czyli narzędzie do rejestrowania się loginami z Klarny w różnych sklepach, ekspresowe zwroty pieniędzy, wprowadzenie kart podarunkowych, a także panel świadomych zakupów i odpowiednie filtry, które mają ułatwić konsumentom wybór produktów i producentów zaangażowanych w dbanie o środowisko.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies