Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Tpay: klienci sklepów internetowych najchętniej płacą Blikiem. Na znaczeniu zyskują cyfrowe portfele

Za najbezpieczniejszą metodę płatności za zakupy online klienci uznają nadal płatność za pobraniem

Operator płatności Tpay podzielił się zawartością raportu "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach". Wynika z niego m.in., że wśród polskich klientów sklepów elektronicznych rosną wymagania wobec płatności elektronicznych. Z tegorocznej edycji raportu można się dowiedzieć np., że 81 proc. klientów przed zakupami sprawdza metody płatności dostępne w e-sklepie. Dla porównania: w 2020 roku było to 76 proc.

Przeczytajcie także: InPost Pay już działa

Największy odsetek respondentów (70 proc.) wskazał, że podczas płatności za e-zakupy korzysta z Blika (względem 2020 roku oznacza to wzrost o 11 p.p.). Na drugim miejscu uplasował się szybki przelew (23 proc.), a podium zamknęła płatność kartą (19 proc.). W obu przypadkach zanotowano spadki względem 2020 roku – odpowiednio o 4 i 6 p.p.

W raporcie ujęto też preferowane przez Polaków metody płatności. Także i w tym przypadku liderem jest Blik (76 proc.), ale na drugim miejscu znalazły się płatności kartą (29 proc.), a na trzecim szybki przelew (27 proc.). Sporym zainteresowaniem cieszą się portfele elektroniczne, za pomocą których płatność preferuje już 26 proc. rodzimych internautów. To 5 p.p. wzrostu względem 2020 roku.

Przeczytajcie także: Millennium zmieni wygląd strony logowania na rachunek

Duży wpływ na preferencję konkretnej metody płatności podczas finalizacji e-zakupów mają szybkość i wygoda. Metodą, która w tym roku w ramach tych kategorii zdobyła największe uznanie, jest portfel elektroniczny: 86 proc. osób docenia ją za szybkość, a 76 proc. za wygodę. W przypadku przelewu natychmiastowego było to odpowiednio 82 proc. i 65 proc., Blika 79 proc. i 65 proc., a karty 70 proc. i 66 proc. Ważną rolę odgrywa też bezpieczeństwo. Na przestrzeni trzech ostatnich lat konsumenci czuli się najbezpieczniej, korzystając z płatności za pobraniem (75 proc. wskazań w tym roku).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies