W analogicznym okresie rok wcześniej na przeniesienie konta za pomocą systemu Ognivo zdecydowało się 4,3 tys. klientów
KIR podał nowe statystyki dotyczące systemu Ognivo. Wynika z nich, że w III kw. tego roku na zmianę rachunku bankowego przy pomocy tego rozwiązania zdecydowało się 5650 osób. W analogicznym okresie rok wcześniej na taki krok zdecydowało się nieco ponad 4,3 tys. klientów.
Od lipca do września na zamknięcie dotychczasowego rachunku przy okazji przenoszenia konta zdecydowały się 5533 osoby, czyli 98 proc. wszystkich wnioskujących. Z opcji przeniesienia salda skorzystało 5239 osób, czyli około 93 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 801 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 518 osób.
Najwięcej wniosków o przeniesienie konta w tym kwartale wpłynęło we wrześniu – ponad 2,8 tys.
Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (to m.in. ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe czy miast). Może też być wykorzystywany do przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego. W tym celu wystarczy złożyć wniosek i podpisać upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W ten sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.
Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mogą wydać dyspozycję przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.