Insly będzie rozwijać usługę przyjmowania i rozliczania płatności kartowych u agentów pod własnym brandem
Insurtech Insly kupi od firmy Bacca część biznesu obejmującą aplikację dla agentów ubezpieczeniowych służącą do przyjmowania i rozliczania płatności za polisy kartami płatniczymi i Blikiem, znaną pod marką TubaPay, oraz całość działalności i know-how związane z tymi usługami.
Podpisanie ostatecznej umowy między firmami nastąpi po wypełnieniu procedur ustawowych i spełnieniu przez Baccę warunków określonych w umowie wstępnej. Insly spodziewa się jednak, że zakup uda się sfinalizować już na początku czwartego kwartału tego roku. Wtedy pod skrzydła insurtechu trafią obecni klienci i użytkownicy aplikacji oraz zespół ją rozwijający.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że zostanie ona sfinansowana ze środków własnych estońskiego Insly Ltd., które jest właścicielem Insly w Polsce.
Co istotne, przedmiotem transakcji nie jest sama marka TubaPay, a Insly zamierza oferować płatności kartowe dla agentów pod własną marką. W planach ma zintegrowanie aplikacji ze swoim systemem CRM, a także oferowanie jej jako odrębnej usługi. Partnerem rozliczeniowym pozostanie Fiserv Polska, wspólnie z którym Bacca wprowadzała na rynek usługę TubaPay.
Z kolei Bacca chce się rozwijać poza sektorem ubezpieczeniowym. – Od blisko dwóch lat konsekwentnie realizujemy nową strategię, której osią jest dostarczanie usług płatniczych i finansowych dla e-commerce oraz live commerce. Dlatego jesteśmy niezwykle uradowani, że naszą innowacyjną usługę płatności terminalowych przeznaczonych dla branży ubezpieczeniowej będzie dalej rozwijało Insly, firma znająca branżę ubezpieczeniową i doskonale rozumiejąca jej potrzeby – mówi Janusz Kulmaczewski, CFO Bacca/TubaPay. Idące w tym kierunku zmiany anonsowaliśmy już w tekście: Fintech zamiast insurtechu. Strategiczne zmiany w Bacca.
Insly jest dostawcą technologii dla sektora ubezpieczeń. W Polsce znane jest przede wszystkim z działalności kierowanej do agentów ubezpieczeniowych, którym oferuje abonamentowy system CRM, kalkulator składek i wsparcie w zakresie compliance. Z jego systemu CRM korzysta ponad 17 tys. pośredników. – Sercem naszej działalności w Polsce pozostaje stały rozwój systemu CRM i wsparcia dla pośredników ubezpieczeniowych tak, aby cały swój biznes mogli prowadzić na Insly. Naszym celem jest więc zwiększanie skali działalności i ciągłe wzmacnianie pozycji rynkowej – podkreśla Piotr Bartos, szef Insly w Polsce. Jak deklaruje, podstawą wspomnianego wzrostu ma być rozwój organiczny, ale widzi również kolejne okazje do przejęć i połączeń.