W ciągu roku liczba przelewów zleconych w apkach przez klientów największych banków w Polsce wzrosła o ponad 101 mln
Klienci największych banków na polskim rynku w II kw. br. zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 453 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o niespełna 33 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku wynik zmienił się o przeszło 101 mln.
Podobnie jak kwartał wcześniej najwięcej przelewów za pomocą urządzeń mobilnych wykonali klienci ING: w okresie kwiecień – czerwiec takich transakcji było blisko 90 mln. To o przeszło 7 mln więcej niż w I kw. 2023 r. oraz o ponad 14 mln więcej niż w II kw. minionego roku. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się mBank, PKO BP i Santander.
Warto mieć na uwadze, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie.
Na polskim rynku przybywa klientów korzystających z usług finansowych wyłącznie przy użyciu urządzeń mobilnych. Na koniec II kw. było ich przeszło 15,3 mln, czyli o ponad 1 mln więcej niż na koniec marca br. i o blisko 2,9 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.