Wypłata jest niezależna od rzeczywistej wartości bagażu, a aby ją otrzymać, wymagany jest jedynie potwierdzenie zgłoszenia utraty walizek na lotnisku
AirHelp, firma wspierająca pasażerów w problemach z liniami lotniczymi, wprowadziła do swojej oferty ubezpieczenie bagażu: AirLuggage. Dzięki niemu podróżujący mogą liczyć na wypłatę 150 euro w przypadku zagubienia, opóźnienia lub uszkodzenia ich bagażu.
Odszkodowanie ma trafić na konto pasażera w ciągu pięciu dni roboczych, a podróżujący nie musi dokumentować wartości swojego bagażu. Za każdą zagubioną lub dostarczoną z opóźnieniem walizkę czy plecak otrzyma wypłatę 150 euro, przy czym maksymalnie ubezpieczeniem można objąć 4 sztuki bagażu rejestrowanego, odprawione na nazwisko pasażera. Do wypłaty odszkodowania niezbędne jest jedynie podanie numeru raportu PIR (raport niezgodności własności), który otrzymają w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu.
Nowe ubezpieczenie jest elementem pakietu AirHelp Plus Complete, czyli programu subskrypcyjnego, zapewniającego dostęp do wiedzy w zakresie praw pasażerów linii lotniczych oraz bieżące wsparcie w razie pytań związanych z opóźnieniem, zakłóceniem lub odwołaniem lotu. Roczny koszt takiego pakietu to obecnie 49,99 euro. Można go aktywować za pośrednictwem strony AirHelp.
AirLuggage jest kolejną usługą ubezpieczeniową, która znalazła się w portfolio AirHelp. Tuż przed wakacjami w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o wprowadzeniu przez firmę ubezpieczenia AirPayout. Gwarantuje ono wypłatę 100 euro w razie problemów z lotem, takich jak opóźnienie większe niż 3 godziny, odwołanie rejsu na mniej niż siedem dni przed planowaną datą odlotu lub jego przekierowanie na inne lotnisko niż było przewidziane. Ochronę gwarantuje brytyjski ubezpieczyciel Battleface.
Wypłata jest formą dodatkowej rekompensaty dla podróżujących, którzy niezależnie od tego świadczenia mają prawo ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczej.