Po cyber assistance mogą sięgnąć również te firmy, którym ubezpieczyciele odmówili objęcia ochroną w ramach polis cybernetycznych
Broker ubezpieczeniowy Willis Towers Watson (WTW) oraz zajmująca się likwidacją szkód firma Crawford zamierzają wspólnie zaoferować cyber assistance. To usługa, która ma pomóc polskim organizacjom sprawnie przejść kryzys w razie incydentu cybernetycznego.
Program zakłada natychmiastową pomoc dla organizacji, która padła ofiarą ataku hakerskiego, zarówno w zakresie ograniczenia następstw incydentu, organizacji działań zapobiegawczych, jak i przeprowadzenia dochodzenia. Korzystający z rozwiązania będą mieli zapewniony dostęp do całodobowej pomocy managera ds. incydentu, który asystuje przy zarządzaniu zdarzeniem, a także przekieruje do specjalistów z poszczególnych branż – IT, prawnej, RODO.
Usługa ma być oferowana w modelu abonamentowym. Po cyber assistance mogą sięgnąć zarówno organizacje, które mają polisy cyber, jak i te, które takiej ochrony nie wykupiły. Usługa jest dostępna również dla podmiotów, którym ubezpieczyciele odmówili ochrony z uwagi na niespełnienie ich wymagań. Rozwiązanie ma być odpowiedzią na rosnące ceny ubezpieczeń cybernetycznych oraz coraz mniejszą ich dostępność.