Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Fiserv Polska wynika, że terminal płatniczy posiada ok. 44 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP
Spółka Fiserv Polska działająca pod marką PolCard from Fiserv opublikowała wyniki badania dotyczącego sposobów rozliczania się małych i średnich firm z klientami. Sondaż przeprowadzony na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw z sektora MŚP wskazuje, że najpopularniejszym sposobem przyjmowania płatności bezgotówkowych pozostaje tradycyjny przelew bankowy. Aż 90 proc. ankietowanych firm umożliwia klientom przekazanie należności za jego pomocą.
Natomiast drugim najpopularniejszym sposobem przyjmowania płatności wśród MŚP jest wykorzystanie do tego terminala płatniczego. Urządzenie znajduje się na wyposażeniu 44 proc. badanych podmiotów gospodarczych. Na trzecim miejscu znalazła się bramka płatnicza do transakcji online (18 proc. wskazań), a na końcu mobilna aplikacja płatnicza – 6 proc.
– Wybór sposobu akceptowania płatności bezgotówkowych w dużej mierze powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem warto rozważyć wdrożenie terminala płatniczego, który jest najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo pozwala przedsiębiorcom w prosty sposób udostępnić swoim klientom dodatkowe usługi w ramach posiadania urządzenia i czerpać z tego kolejne benefity – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.
Według raportu "Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP", ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego, którzy posiadają terminal płatniczy, zintegrowała go z kasą fiskalną lub systemem kasowym. – To pozytywna informacja, ponieważ połączenie to niesie ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala na zautomatyzowanie oraz uproszczenie procesów biznesowych, a także wiąże się ze sprawniejszą obsługą klienta. To z kolei sprawia, że kolejki są mniejsze, a doświadczenia konsumentów lepsze. Należy też pamiętać, że integracja jest obowiązkiem ustawowym, który należy zrealizować do końca 2024 roku – mówi szef Fiserv Polska.
Fiserv Polska podkreśla, że terminale płatnicze to dziś urządzenia wielofunkcyjne. Poza ich podstawową rolą, czyli przyjmowaniem płatności, oferują wiele innych dodatkowych funkcji. Z danych spółki wynika, że najbardziej cenioną przez Polaków taką usługą dodatkową jest cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu (41 proc.). Kolejne funkcje, które wskazywał już co trzeci badany, to DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach (32 proc.) oraz wpłata gotówki na kartę (31 proc.).